اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

مسئولان با احساس مسئولیت نیازهای مردم را برطرف کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ملایر گفت: مسئولان باید در کار خود احساس مسئولیت کنند و حوایج و نیازهای مردم را برطرف کرده و اگر این طور باشد ترفندهای دشمنان و شیطان بی‌اثر می‌شود.

مسئولان با احساس مسئولیت نیازهای مردم را برطرف کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله مقدسیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ملایر، ضمن سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: همه ما باید در مسیر اسلام حرکت کنیم و به آنچه سفارش شده عمل کنیم.

وی ماه رمضان را ماه برکت و رحمت برشمرد و افزود: همه ما باید از لحظات پر برکت این ماه بهره‌مند شویم چرا که روزه‌داری در ماه رمضان دارای فیوضاتی است و روزه در تمام ادیان الهی وجود داشته و کسانی که ایمان دارند باید روزه بگیرند و در آن کاهلی نکنند.

خطیب جمعه ملایر ابراز داشت: کسانی که به خدا ایمان دارند از گناه دوری کرده و در انجام کارهای نیک از هم پیشی می‌گیرند که روزه‌داری یکی از آن‌هاست و روزه پشت شیطان را به خاک می‌کشد و شیطان به فاصله مشرق از مغرب از انسان روزه‌دار دور می‌شود.

وی گفت: امروز کشور دارای مشکلات اقتصادی و گرانی است که مقصر همه این گرانی‌ها مسئولان نیستند بلکه وجود تحریم‌ها از سوی دشمنان ریشه این مشکلات است.

مقدسیان خطاب به فروشندگان و مسئولان اقتصادی ابراز داشت: با توجه به وضعیت موجود باید در خدمت خلق خدا باشید و از گران‌فروشی، کم‌فروشی و... دوری کنید تا به مردم فشار اقتصادی وارد نشود.

امام جمعه موقت ملایر افزود: مسئولان باید در کار خود احساس مسئولیت کنند و حوایج و نیازهای مردم را برطرف کرده و اگر این طور باشد ترفندهای دشمنان و شیطان بی‌اثر می‌شود.

وی در ادامه خطاب به جوانان گفت: ماه رمضان بهار قرآن و بهترین فرصت برای خواندن و عمل کردن به دستورات این کتاب الهی است و شما باید از این ماه برای تلاوت قرآن و عمل به دستورات آن استفاده کنید و با توبه به درگاه خدا زنگار گناه را از درون خود بزدایید.

امام جمعه موقت ملایر حب دنیا را عامل تمام بدبختی‌ها و سقوط انسان خواند و ادامه داد: ریشه بسیاری از گناهان دنیاپرستی است و کسی که به دنیا فریفته شود از خدا و انسانیت دور شده و عاقبتش جهنم است، لذا ماه رمضان بهترین فرصت برای دوری از هوس‌های دنیاست.

وی در ادامه به مسئله بدحجابی در کشور اشاره کرد و آن را از ترفندهای جنگ نرم دشمن برشمرد و افزود: وجود بدحجابی‌ها و فرهنگ‌های غربی در مراسم‌های مختلف از جمله عروسی‌ها با اسلام و ائمه و امام زمان(عج) سنخیت ندارد و باید از این گناهان دوری کرد.

مقدسیان در ادامه با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ظلم و ستم سردمداران ظلم در دنیا، به مسلمانان مظلوم کشورهای مختلف اسلامی اشاره و بیان کرد: امروز جریان ظلم در دنیا یک جریان بی‌سابقه است و مدعیان دروغین حقوق بشر شاهد کشتار خونین مسلمانان در کشورهای اسلامی هستند و در برابر سردمداران ظلم سکوت اختیار کرده بلکه با آنها همکاری هم می‌کنند.

وی ابراز داشت: امروز سوریه خط مقدم جبهه مقاومت علیه آمریکا و اسرائیل است و تنها گناه این کشور دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان است.

امام جمعه موقت ملایر یادآور شد: امروز شاهد کشتار مسلمانان در کشورهای بحرین، عراق، افغانستان، پاکستان، میانمار، سوریه و... هستیم و تنها گناه این مردم بی‌دفاع، مسلمان بودن آنها است و سردمداران عرب نیز با آمریکا و صهیونیست همدست شده و پشت ملت‌های خود را خالی کرده‌اند.

وی افزود: مردم میانمار امروز بی‌هیچ گناهی از خانه و کاشانه خود دور شده و کشته می‌شوند و این وضعیت فجیع برای هیچ انسان واقعی قابل تامل نیست و همه ملت‌های دنیا بیدار شده‌اند و ظالمان دروغین دفاع از حقوق بشر بدانند که دیگر برای هیچ کس ارزشی ندارند چرا که دروغشان برای تمام انسان‌های آزاده ثابت شده است.

خطیب موقت جمعه ملایر خاطرنشان کرد: امروز با این همه ظلم، حکومت‌های ظالم در آستانه سقوط قرار گرفته و به فضل الهی روزی شاهد ظهور امام زمان(عج) خواهیم بود که با ظهورشان جهان پر از ظلم را با عدل و قسط پر خواهند کرد.

در پایان برگزاری نماز جمعه، نمازگزاران ملایری در دفاع از مردم مظلوم و مسلمان میانمار از مصلی تا میدان امام حسین(ع) این شهر راهپیمایی کردند.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول