اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اشنویه:

تبعیت از ولی‌فقیه مردم ایران را به تعالی می‌رساند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اشنویه گفت: تبعیت از ولی‌فقیه و عمل به فرامین ایشان مردم ایران را به تعالی می‌رساند.

تبعیت از ولی‌فقیه مردم ایران را به تعالی می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اشنویه، ماموستا مصطفی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: وحدت و همدلی بین مردم ایران سبب می‌شود تا مردم ایران در سطح بین‌المللی به عنوان مردمی که استقلال کامل دارند معروف شوند.

وی با تاکید بر ولایت‌مداری، تصریح کرد: مردم ایران همواره تابع ولایت‌فقیه بودند و خواهند بود.

خاتمی با بیان اینکه تبعیت از ولی‌فقیه سبب تعالی مردم ایران می‌شود، افزود: مردم ایران همواره با تبعیت از ولایت‌فقیه به رستگاری رسیده‌اند و فرامین مقام معظم رهبری را به عنوان مسیر راه برای خود تعیین کرده‌اند و این امر سبب رشد و بالندگی ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در چند روز گذشته به کارگزاران نظام نشان از تعیین مسیر برای آنها بود، گفت: نه تنها باید کارگزاران نظام از این سخنان در راه خدمت به مردم و نظام بهره گیرند بلکه مردم ایران نیز باید با جان و دل به این سخنان جامه عمل بپوشانند.

خطیب جمعه اشنویه در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، ادامه داد: قرار گرفتن لیالی قدر را در ماه رمضان از جمله افضل‌ترین برکات این ماه است.

خاتمی تصریح کرد: شب‌های قدر، شب‌های قرآن، دعا و مناجات است چراکه انسان در این شب‌ها با عبادات خالصانه می‌تواند درهای رحمت الهی را به سوی خود باز کند تا در نهایت مقدرات و سرنوشت یکساله‌اش رقم بخورد.

وی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان و همچنین در شب‌های پر خیر و برکت قدر خواندن قرآن و تامل در مفاهیم و مضامین آیات قرآنی باعث پالایش روح و فکر انسان‌ها و در نهایت تقویت ایمان و یقین آنها می‌شود.

خاتمی مانوس شدن عمیق با آیات و همچنین عمل به دستورات خداوند را در قرآن کریم از جمله اصلی‌ترین وظایف انسان‌ها در قبال قرآن ذکر کرد و افزود: گوش دادن مومنان روزه‌دار به تفاسیر علما درباره سوره‌های مختلف قرآن در مساجد مهم است چرا که ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است تا مومنان روزه دار با تفاسیر مختلف و متنوع آیات قرآن از زبان علما آشنا شده و بیش از پیش شگفتی‌ها و عجایب قرآن را درک کنند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول