اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

استقلال ملی در گرو حمایت از تولیدات داخلی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج با تأکید بر زنده ‌کردن صنایع‌دستی و تولیدات سنتی و درآمدزا در کشور از این مهم به عنوان عاملی در راستای حفظ استقلال و خودکفایی ملی یاد کرد.

استقلال ملی در گرو حمایت از تولیدات داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سنندج با تبریک هفته فنی‌وحرفه‌ای و تقدیر از فعالان این عرصه، اظهار کرد: مردم مسلمان ایران در طول قرون متمادی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و منابع خدادادی توانسته‌اند استقلال غذایی و مواد اساسی زندگی خویش را حفظ کنند.

وی افزود: بدون شک زنده ‌کردن صنایع‌دستی و تولیدات سنتی درآمدزا نه تنها می‌تواند معیشت بسیاری از خانواده‌های ایرانی را تضمین کند بلکه استقلال و خودکفایی ملی ایرانیان را نیز در عرصه‌های مختلف تضمین خواهد کرد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: دشمنان به هیچ‌وجه نمی‌خواهند که مسلمانان در عرصه‌های مختلف خودکفا باشند لذا با انواع توطئه‌ها می‌خواهند مسلمانان را به محصولات تولیدیشان وابسته کنند.

ماموستا مجتهدی با تقدیر از خدمات سازمان فنی‌وحرفه‌ای در راستای حرفه‌آموزی به جوانان ایرانی اظهار داشت: با ارائه مهارت‌های گوناگون به جوانان ایرانی علاوه بر ارتقای علمی و فکری آنان زمینه حضور جوانان در عرصه‌های سازندگی نیز فراهم می‌شود.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: خانواده‌ها و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و جوانان موظفند زمینه حضور هرچه بیشتر جوانان در مباحث دینی و مذهبی را فراهم کنند و در این مسیر نیز دغدغه‌های حوزه جوانی از جمله ازدواج، مسکن و سایر نیازهای آنان را رفع نمایند.

وی افزود: تقویت مبانی اعتقادی و نشر هرچه بیشتر آموزه‌های قرآنی در بین نسل جوان جامعه اسلامی تضمین‌کننده تعالی و عزت روزافزون مسلمانان است.

ماموستا مجتهدی در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته به فعالیت‌های خیرخواهانه و خدمات گسترده کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان کردستان اشاره کرد و از روزه‌داران کردستانی خواست که نذورات خود را برای توزیع در بین اقشار نیازمند به این نهاد خدمت‌رسان تقدیم کنند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول