اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه درمیان خواستار شد

مردمى ‏کردن اقتصاد با اجراى سیاست‌هاى کلى اصل 44

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه درمیان تصریح کرد: مردمى ‏کردن اقتصاد با اجراى سیاست‌هاى کلى اصل 44 از بهترین راه‌های مقابله با فشارهای اقتصادی به شمار می‌رود.

مردمى ‏کردن اقتصاد با اجراى سیاست‌هاى کلى اصل 44

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حجت‌الاسلام علی اکبر سنجری ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته که در روستای مسک برگزار شد، اظهار داشت: اتحاد رمز موفقیت و پیروزی در مورد توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی شرایط فعلی را یک جنگ تمام عیار اقتصادى علیه ملت ایران دانست و ادامه داد: استفاده حداکثرى از زمان، منابع و امکانات و حرکت بر اساس برنامه و پرهیز از تغییر ناگهانى قوانین و سیاست‌ها، از ارکان اقتصاد مقاومتى به ‏شمار مى‏روند.

خطیب جمعه درمیان تنها راه مقابله با فشارهاى اقتصادى را اجراى اقتصاد مقاومتى دانست و تصریح کرد: مردمى ‏کردن اقتصاد با اجراى سیاست‌هاى کلى اصل 44، توانمندسازى بخش خصوصى، کاهش وابستگى به نفت و مدیریت مصرف بهترین راه‌های مقابله با فشارهای اقتصادی به شمار می‌روند.

سنجری ادامه داد: بدخواهان و دشمنان ایران اسلامی بدانند که با تحریم همانند 33 سال گذشته نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

*مقابل رجزخوانی دشمن نباید عقب نشست

خطیب جمعه درمیان با بیان اینکه نوع برخوردها در شرایط عادى و جنگى به ویژه از نظر مصرف‏گرایى با یکدیگر متفاوت است، ‌خطاب به بدخواهان و عوامل نفوذی استکبار اظهار کرد: مردم ایران در کوره‌های ایمان و استقامت آبدیده شده‌اند و امثال شما هرگز نمی‌توانند دل مردم را با واقعیت‏پندارى و واقع‏نمایى صورى خالی کنند.

وی گفت: هرگز نباید در مقابل رجزخوانی‌های بی‌پایه و اساس و تو خالی دشمن عقب‌نشینی کرد چرا که کوتاه آمدن دشمن را گستاخ‌تر می‌کند.

*ایران اسلامى توانمندتر و قوى‏تر از قبل است

امام جمعه مرکز شهرستان درمیان با اشاره به نیاز جامعه جهانی به انرژی و منابع خدادادی ایران اضافه کرد: شرایط کشور، شرایط بدر و خیبر بوده و این جامعه جهانی است که محتاج ایران بوده و برای فرار از بحران اقتصادی نیازمند ارتباط با ایران است.

خطیب جمعه درمیان ایران اسلامى را توانمندتر و قوى‏تر از هر زمان دیگر دانست و افزود: این فشارها و تهدیدات گذرگاهی است که اراده ملت را در رسیدن به اهداف عالیه خود استوارتر و آبدیده‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه لازمه تحقق منویات مقام معظم رهبری کسب تخصص و مهارت در علوم مختلف است، ادامه داد: ترویج و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شکوفایی اشتغال و اقتصاد شهرستان را به دنبال دارد.

امام جمعه شهر اسدیه از قرآن به عنوان بهترین قانون اساسی برای نظام بشریت یاد کرد و افزود: مهم‌ترین شأن نزول قرآن بیداری، هدایت و رهایی جامعه بشری از بند طاغوت و طاغوتیان است.

سنجری با اشاره به سالروز اصلاح قانون اساسی تأکید کرد: اصلاح و بازنگری در قانون اساسی با نظر بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) صورت گرفت و پس از رحلت ایشان به نظرسنجی گذاشته شد.

وی محدود بودن به زمان و مکان را عیب بزرگ قوانین بشری دانست و گفت: از این رو قوانین نوشته شده بشری هر از چند گاهی نیازمند بررسی و اصلاح می‌شود.

خطیب جمعه درمیان‌ با اشاره به مشکلات جهان اسلام در شرایط کنونی افزود: بی‌توجهی و عمل نکردن به دستورات قرآن کریم سرمنشأ تمام مشکلات جامعه مسلمان جهان است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول