اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

قارون‌های منطقه بدانند اسلام جهانگیر می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه رشت گفت: قارون‌های منطقه عمله‌های بدون مزد و مواجب غرب هستند و باید بدانند که اسلام جهانگیر می‌شود.

قارون‌های منطقه بدانند اسلام جهانگیر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر روزه زکات بدن دانست و اظهار کرد: زکات دارای دو معنای پاکیزه کردن مالی، بدن و عمر از پلیدی‌هاست که ناخالصی‌ها را می‌زداید و عوامل رشد و بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی، زکات را قدرت انصاف خواند و تصریح کرد: انسان توانایی خود را برای رعایت انصاف و عدالت به‌کار می‌گیرد و زکات زیبایی عفاف است.

خطیب جمعه رشت با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف ابراز داشت: به زنان و دختران مسلمان توصیه می‌کنم حجاب و عفاف را رعایت کنند و با رفتارهای ناهنجار نسل امروز را فریب ندهند.

این مسئول یکی دیگر از برکات زکات را احسان به مردم و صله رحم نامید و یادآور شد: زکات سلامتی تلاش برای انجام وظیفه در راه خداوند و شجاعت است.

قربانی، زکات را نعمت انجام کارهای نیک خواند و گفت: زکات کسب علم و دانش و آموختن آن به دیگران است.

وی، با اشاره به اهمیت برپایی نماز جمعه خاطرنشان کرد: اکنون 600 نماز جمعه در کشور برپا می‌شود و نماز جمعه عامل اتحاد و وحدت بین مسلمانان است.

خطیب جمعه رشت، به‌روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی ‌و حرفه‌ای اشاره کرد و متذکر شد: فنی ‌و حرفه‌ای درس‌های عملی و حرفه‌ای به افراد می‌آموزد و خدمات ارزنده‌ای به جامعه ارائه می‌دهد.

این مسئول ایجاد ستاد دیه برای آزادی زندانیان غیر عمد را خدمت کردن به همنوعان خواند و تصریح کرد: این ستاد برای آزادی زندانیان غیرعمد تلاش می‌کند.

قربانی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران اشاره کرد و افزود: مقام معظم فرمودند دشمنان خیال نکنند از آرمان خود دست می‌کشیم، آرمان ما ترویج اسلام ناب محمدی (ص) است.

خطیب جمعه رشت، ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی داشته باشیم تا تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی، به نسل‌کشی در میانمار اشاره کرد و افزود: در میانمار بسیاری از مردم آواره شدند و سودان دچار گرسنگی است، اما سران برخی کشورهای اسلامی به دشمنان کمک می‌کنند و پادشاهان اردن و سعودی و قارون‌های منطقه عمله‌های بدون مزد و مواجب غرب هستند اما باید بدانند که اسلام جهانگیر شده است.

خطیب جمعه رشت از افتتاح حوزه امیر‌المومنین (ع) رشت در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول