اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

توزیع نفت‌گاز در سیستان‌وبلوچستان منطقه‌ای شد

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: توزیع نفت‌گاز در سیستان‌وبلوچستان مطابق مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان‌وبلوچستان منطقه‌ای شد.

توزیع نفت‌گاز در سیستان‌وبلوچستان منطقه‌ای شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان مرتضی عابدینی اظهار داشت: بدنبال طرح عرضه منطقه‌ای گازوئیل در دو منطقه زاهدان و چابهار و اختلاف قیمت بالایی که این فرآورده‌ها در داخل و خارج مرزها دارد بدین ترتیب از قاچاق گازوئیل جلوگیری می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح تنها به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت بوده و اجرای آن هیچ محدودیتی در دریافت سهمیه مشخص سوخت برای رانندگان حوزه حمل و نقل بار و مسافر که در داخل فعالیت دارند ایجاد نخواهد شد و با اجرای این طرح از مصرف گازوئیل خارج از شبکه اصلی توزیع جلوگیری می‌شود.

عابدینی بیان کرد: در راستای اجرای طرح منطقه‌ای کردن مصرف نفت‌گاز و به منظور مدیریت مصرف و همچنین جلوگیری از جابجایی غیرمجاز و توزیع خارج از شبکه نفت‌گاز یارانه‌ای بخش حمل و نقل عمومی، از اوایل تیرماه امسال طرح منطقه‌ای عرضه نفت‌گاز در محور ترانزیتی چابهار ـ میلک به اجرا در آمد.

وی تصریح کرد: بر این اساس سهمیه خودروهای سنگین به صورت رفت و برگشت به آن‌ها اختصاص خواهد یافت که این امر فعال‌شدن سامانه حمل و نقل باری را در برخواهد داشت.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان بیان داشت: این امر سبب می‌شود که جلوی عده‌ای افراد سودجو گرفته شود و ضمن به حرکت درآوردن ناوگان، کیفیت خدمات ارایه شده را دو چندان می‌کند.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان‌وبلوچستان، خودروهای برای انجام سوختگیری موظف‌اند از کارت سوخت متعلق به همان خودرو استفاده کنند و  پس از تایید اطلاعات از سوی مامور جایگاه می‌توانند اقدام به سوختگیری کنند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح منطقه‌ای‌ کردن نفت‌گاز طی چند روز گذشته، رشد مصرف در منطقه به ویژه در دو شهرستان خاش و سراوان کاهش جدی داشت.

عابدینی اضافه کرد: بر اساس میزان مصرف نفت‌گاز در چند روز تیرماه امسال، در خاش 10 درصد و زابل 22 درصد کاهش مصرف داشته‌ایم.

وی افزود: همچنین رشد 18 درصدی مصرف نفت‌گاز در سه ماهه اول امسال به رشد سه درصدی کاهش یافت که این خود مهر تاییدی بر اجرای طرح منطقه‌ای نفت‌گاز است.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول