اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خبر داد

اختصاص 95 میلیارد ریالی برای احداث مسکن محرومان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از 95 میلیارد ریال برای احداث مسکن محرومان و مددجویان کمیته امداد استان اردبیل اختصاص یافته است.

اختصاص 95 میلیارد ریالی برای احداث مسکن محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز  در نشست بررسی مشکلات محرومان و مددجویان شهرستان اردبیل اظهار داشت: یکی از سیاست‌گذاری‌های اصلی کمیته امداد در کنار اشتغال و مهیا کردن زندگی شرافتمندانه برای افراد زیرپوشش و مددجویان، اختصاص اعتبار ویژه برای احداث واحد مسکونی و سرپناه است که در این زمینه در چند سال اخیر حرکت‌های خوبی هم از طرف کمیته امداد و هم جامعه خیرین صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه در سطح استان اردبیل 355 واحد مسکن محرومان واگذار می‌شود، افزود: در تلاش هستیم با همکاری گروه‌های پیمانکاری این پروژه‌ها را تا پایان امسال تکمیل کرده و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

این مسئول ادامه داد: در یک ظرفیت‌سنجی انجام شده افراد و مددجویان واجد شرایط برای بهره‌مندی از مزایای مسکن مهر احصاء شدند که در برآورد خود سعی داریم با اولویت واگذاری‌ها را انجام دهیم.

زلالی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای استفاده از توان و مشارکت خیرین در عرصه‌های متعدد اعلام کرد و افزود: ماه رمضان فصل کمک و دستگیری از نیازمندان، محرومان و ایتام است و کمیته امداد نیز بر همین اساس برنامه‌های متنوعی را در هفته دوم و سوم ماه مبارک رمضان برای اطعام و اکرام نیازمندان تدارک دیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از اجرای طرحی با عنوان هر مسجد یک افطاری در ایام ماه مبارک رمضان به ویژه دهه اطعام و اکرام نیازمندان و فقرای جامعه خبر داد و گفت: با محوریت مسجد و امام جماعت این برنامه را با تدارک بخش‌های مختلف تلاوت قرآن، بهره‌گیری از سخنرانی روحانیون و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی متنوع تدارک دیدیم تا زمینه و مساعدت برای جلب مشارکت‌های مردمی نیز فراهم شود.

58 درصد مددجویان کمیته امداد ساکن روستاها هستند

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 58 درصد مددجویان کمیته امداد در مناطق روستایی سکنی گزیدند، اظهار داشت: اولویت خدمات‌رسانی به جامعه هدف خود را مددجویان و نیازمندان مناطق روستایی قرار دادیم تا از این طریق یک توازن و عدالت نسبی را انجام داده باشیم.

زلالی اظهار داشت: بیشترین اولویت خدمات‌رسانی ما مددجویان زیرپوشش با سرپرستی زن به عنوان زنان سرپرست خانوار است که 55 درصد جامعه هدف ما را تشکیل می‌دهند.

وی اتخاذ سیاست تبدیل فرهنگ مستمری بگیری به فرهنگ خوداتکایی را  بسیار ضروری و حایز اهمیت توصیف کرد و گفت: ما در تمام بخش‌ها و حوزه‌ها در تلاش هستیم تا مددجویان زیر پوشش خدمات کمیته امداد به شرایطی از خوداتکایی اقتصادی برسند که دیگر نیازی به پرداخت مستمری به آنها وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، پوشش درمانی بیماران سرطانی و در کنار آن اقدامات مثبت در توزیع سبد کالایی در ماه مبارک رمضان از فعالیت‌های اولویت‌دار کمیته امداد عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول