اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

اجرای دانشکده کارآفرینی در فامنین نیازمند ایجاد فضاست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانشکده کارآفرینی فامنین از مصوبات هیئت دولت به استان است که برای اجرایی شدن نیازمند فضاست.

اجرای دانشکده کارآفرینی در فامنین نیازمند ایجاد فضاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان اظهار کرد: استان همدان در همه شهرستان‌ها دانشگاه دارد و با توجه به مصوبه هیئت دولت قرار است در شهرستان فامنین نیز دانشکده کارآفرینی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: اگر ایجاد دانشگاه در همه شهرستان‌ها مد نظر قرار گیرد و همه شهرستان‌ها دارای دانشگاه یا دانشکده شوند، این می‌تواند یک قابلیت بالا برای استان به شمار رود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود: دانشکده کارآفرینی فامنین در مقطع ارشد دانشجو می‌پذیرد که این امر می‌تواند در اشتغال‌زایی نقش داشته باشد که در این راستا موافقت اصولی آن گرفته شده است.

وی بیان داشت: برای اخذ موافقت قطعی به دنبال این هستیم که در فرصت باقیمانده از دولت دهم، فضای لازم در اختیار دانشکده قرار گیرد که امیدواریم هنرستان فنی و حرفه‌ای به مدت پنج سال در اختیار این دانشکده قرار گیرد.

زلفی‌گل با بیان اینکه در پایان برنامه پنجم توسعه در همه شهرستان‌ها باید دانشگاه داشته باشیم، گفت: اگر تا پایان برنامه پنجم توسعه این اتفاق رخ دهد، همدان تبدیل به استانی دانشگاهی می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد دانشگاه فامنین فرصتی برای استان است و در این راستا آموزش و پرورش با دانشگاه فرقی ندارد و می‌توانیم از این فرصت برای استان بهره‌مند شویم.

علی‌حیدر نوری معاون برنامه‌ریزی استانداری همدان در این خصوص گفت: این دانشکده برای در اختیار قرار دادن هنرستان فنی و حرفه‌ای به دانشکده، منع قانونی دارد چرا که آموزش و پرورش مخالف در اختیار قرار دادن هنرستان است.

کریم مطهری مؤید، معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری همدان نیز بیان داشت: با بحثی که در این خصوص با رئیس آموزش و پرورش داشتیم، قرار شد هنرستان به مدت یک سال در اختیار دانشکده باشد اما رئیس دانشگاه بوعلی سینا موافقت نکرد چرا که پنج سال مد نظر وی بود.

علی‌اکبر فامیل‌کریمی سرپرست استانداری همدان نیز اظهار کرد: هنرستان فنی و حرفه‌ای به مدت یک سال به صورت امانی در اختیار باشد و پس از یک سال فرماندار فامنین فضای دیگری را در اختیار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول