اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس خواستار شد

ایجاد اشتغال مولد با توسعه کارآفرینی شرکت‌های کوچک

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس خواستار ایجاد اشتغال مولد با تشویق و توسعه کارآفرینی شرکت‌های کوچک و متوسط شد.

ایجاد اشتغال مولد با توسعه کارآفرینی شرکت‌های کوچک

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه مهدی محمدی شامگاه سه‌شنبه در نشست با مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: توجه به پژوهش و تحقیق در توسعه و پیشرفت اهمیت زیادی دارد و امروز جوامع پیشرفته به سمت پژوهش‌های کاربردی حرکت کرده‌اند.

وی افزود: رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری‌های نفت، گاز و پتروشیمی و فناوری اطلاعات امری ضروری است و باید در این مسیر حرکت کنیم.

این مسئول خواستار ایجاد اشتغال مولد با تشویق و توسعه کارآفرینی شرکت‌های کوچک و متوسط شد و خاطر نشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در این مسیر استفاده کنیم.

محمدی به مزیت‌های فعالیت در مجموعه پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر اشاره و تصریح کرد: موقعیت مناسب جغرافیایی، مجاورت با دانشگاه و مراکز تحقیقاتی، دسترسی به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس و تاسیسات بندری و خطوط کشتیرانی بین‌المللی از جمله این مزیت‌هاست.

وی با اشاره به شکل‌گیری و راه‌اندازی پارک علم و فناوری خلیج فارس یادآور شد: مقدمات راه‌اندازی پارک علم و فناوری خلیج فارس از سال 1383 از سوی استانداری بوشهر آغاز و پس از اخذ مجوز در اسفندماه 1386 به عنوان یک پارک فناوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت‌های خود را توسعه بخشید.

محمدی بیان کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس در حال حاضر در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، علوم و فنون دریایی، زیست فناوری و نانو فناوری فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: با همفکری کارشناسان و تعامل با سازمان منطقه ویژه پارس می‌توان از توسعه علم و فناوری در جامعه محلی حمایت کرد. 

محمدی اذعان داشت: باید از ظرفیت‌های موجود در منطقه و استان به نحو مطلوب استفاده کنیم و نباید فرصت‌ها را هدر دهیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول