اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت کار و امور اجتماعی:

سهم فارس در حوزه کارآفرینی در کشور قابل توجه است

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی گفت: با توجه به ظرفیت‌های غنی فارس سهم این استان در حوزه کارآفرینی در کشور قابل توجه است.

سهم فارس در حوزه کارآفرینی در کشور قابل توجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حسین فروزان مهر بعد از ظهر امروز در هفتمین جشنواره امتنان و معرفی کارآفرینان برتر استان فارس اظهار داشت: حمایت استاندار فارس از کارآفرینان در فارس و ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد باعث شده است که سهم فارس در حوزه کارآفرینی قابل توجه باشد.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی گفت: با توجه به ظرفیت‌های غنی و پرباری که در فارس موجود بوده و سهمی که فارس در حوزه کارآفرینی دارد در حوزه کارآفرینی در کشور موفق بود‌ه‌ایم.

وی گفت: استان فارس در تمام همایش‌ها و جشنواره‌ها پای ثابت حضور است و امیدواریم که همچنان نیز این استان بتواند در حوزه کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پیش‌رو باشد.

فروزان مهر با بیان اینکه همگان فارسیان را به عنوان افرادی بزرگ و صاحب‌نظر می‌شناسند، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند فارس در تمام امور پیشرو است و در قله قرار دارد، بی‌شک مردمی که در قله هستند درگیر پیچ و خم دامنه نمی‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فردی که در استان فارس وجود دارد، تصریح کرد: با توجه و اهتمام جدی که استاندار فارس نسبت به کارآفرینان دارد امیدوارم شاهد شکوفا شدن بیشتر این استان در زمینه‌های متعدد اقتصادی و فرهنگی باشیم.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی افزود: برندهای مختلف سرمایه‌گذاری که در فارس در بخش‌های خدماتی، صنعتی و کشاورزی وجود دارد در تمام دنیا قابل عرضه و ارائه است.

وی ادامه داد: اشتغال‌زایی امری فرادستگاهی است و بر اساس هدف‌گذاری‌های سند چشم‌انداز 20 ساله کشور باید فرصت‌های شغلی متقاضیان کار را فراهم کرد.

فروزان مهر خاطرنشان کرد: جمعیت دهه 60 به صورت موجی خروشان با تقاضای اشتغال در کشور روبه‌روست و کارآفرینان به عنوان بازوان توانمند و محور اصلی اشتغال و توسعه اقتصادی پایدار می‌توانند فرصت‌های شغلی را در سایه حمایت‌های دولت ایجاد کرده و در راستای رفع دغدغه‌های اشتغال نقش مهمی ایفا کنند.

وی همچنین با اعلام اینکه در سال 1404 باید 50 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور از محل فعالیت‌های کارآفرینانه باشد، از تدوین لایحه ایجاد سازمان نظام کارآفرینی سخن گفت.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: بیش از 50 درصد تولید ناخالص داخلی کشور در سال 1404 باید از محل فعالیت‌های کارآفرینانه با رویکردهای نوآورانه و فعالیت‌های دانش بنیان باشد که به عنوان یک محور جدی کار مطرح است.

فروزان مهر در مورد جدیدترین اقدامات برنامه‌های گسترش کارآفرینی و تقویت فرهنگ آن در جامعه، گفت: بیش از یک دهه است که این‌گونه مباحث در کشور مطرح است اما همچنان مرزهای آن با حوزه اشتغال شفاف نشده و تعریفی برای آن وجود ندارد.

به گزارش فارس، امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی از کارآفرینان در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات تقدیر شد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول