اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد

برگزاری دوره‎های کارآفرینی برای 3 هزار گلستانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: به منظوره بهره‎گیری از توان و تخصص نیروهای کار برای 3 هزار نفر در گلستان در سال گذشته آموزش‎های کارآفرینی ارائه شده است.

برگزاری دوره‎های کارآفرینی برای 3 هزار گلستانی

حسین‎علی خواجه‎مظفری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: در سال گذشته برای حفاظت از بهداشت کار نیروهای کارگری استان تهیه آئین‎نامه‎های حفاظت و بهداشت کار، تعیین استانداردهای آلاینده‌های محیط کار، پیگیری مقاله‌نامه‎های حفاظت و بهداشتی سازمان بین‎المللی کار، تهیه و اجرای برنامه‎های آموزشی در زمینه‎های آشنائی با مقررات حفاظتی و بهداشتی با هدف کاهش حوادث و بیماری‎های ناشی از کار محقق شده است.

وی افزود: در همین راستا مرکز آموزشی که در تهران فعال است شعبه‎ای از آن در گلستان برای ارائه برنامه‎های آموزشی در زمینه تعلیمات حفاظت و بهداشت کار پنج استان شمالی کشور تشکیل شده است.

خواجه‎مظفری ارتقای سطح فرهنگی کارگران و خانواده‎های آنان را از دیگر مباحث در حوزه کار دانست و افزود: در همین خصوص ما در سال گذشته برنامه‎های متنوع از جمله توسعه 11 کتابخانه واحدهای کارگری در استان، تحقق 48 برنامه برای ارتقای فرهنگ نماز در واحدهای تولید و نظارت بر نمازخانه‎ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی بین کارگران 68 مورد و برای 172 مورد از خانواده‎های کارگران ایجاد استراحتگاه‎های رفاهی داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه برای رفاه خانواده‎های کارگران ایجاد مراکز ورزشی، استخر سرپوشیده کارگران و زمین فوتبال و سالن‎های چند منظوره را در دستور کار قرار دادیم یادآور شد: در سال گذشته در همین راستا توسعه تعاونی‎های مصرف، مسکن کارگران و برای تقویت روحیه این قشر اعزام 18 تیم فرهنگی و ورزشی در مسابقات کشوری را انجام داده‎ایم.

وی افزود: همچنین توجه به بحث آموزش خانواده‎های کارگران و برگزاری کلاس‎های آموزشی مهارت‎های زندگی برای 800 نفر، برگزاری دوره‎های آموزش کارآفرینی برای 3 هزار نفر و حضور در کمیته‎های مختلف پیشگیری از جرم و اعتیاد در سطح استان و اجرای مصوبات آن در واحدهای تولیدی از دیگر اقداماتی بوده است که در این خصوص انجام شده است.

خواجه‎مظفری خاطر نشان کرد: همچنین در دفتر امور اجتماعی و اشتغال این اداره برای کارگران برنامه‎هایی از جمله انتخاب کارگر نمونه، کارگروه نمونه، کارفرمای برتر، زن سرپرست خانوار نمونه، به منظور شناسایی و تشویق برترین‎های استان و معرفی به مراکز و تجلیل از آنها محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در سال گذشته ثبت‎نام 45 هزار از کارگران فصلی برای دریافت سهام عدالت انجام شده است متذکر شد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی توان خود را به کار بسته تا بتواند با حمایت از نیروی کار، تنظیم روابط و ایجاد امور رفاهی برای این نیروهای کاری زمینه تحقق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را فراهم سازد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول