اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل خبر داد

رهاسازی 700 نفر نیروی ستادی برای حضور در مناطق محروم

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل گفت: بیش از 700 نفر نیروی ستادی در استان اردبیل برای حضور در مناطق محروم و شهرهای مختلف از مجموعه ستادی در مرکز استان آزاد‌سازی می‌شود.

رهاسازی 700 نفر نیروی ستادی برای حضور در مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل علیپور ظهر امروز در جلسه ستاد تحول و سلامت اداری در اردبیل اظهار داشت: از 107 نفر نیروی احصا شده مشمول رای 555 که سال قبل از 78 مشغول فعالیت بوده و باید تبدیل وضعیت می‌شدند که به سرعت در حال تعیین تکلیف این نیروها هستیم و همانطوری که در بندی از صدور رأی نیامده است که این نیروها باید در مرکز استان مشغول به کار شوند امکان انتقال این نیروها به شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ‌با این رهاسازی که در مجموع 700 نفر از نیروهای ستادی استان به شهرهای مختلف و حتی بخش‌ها منتقل می‌شوند یک رفتار و سیاست عادلانه را در توزیع نیروهای توانمند و کار‌آمد شاهد خواهیم بود که به نظر می‌رسد این خود مطلوب و رضایت‌بخش باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل با اعلام اینکه از نیروهای طرحی، قراردادی و شرکتی تعهد 10 ساله برای حضور در شهرستان‌های مختلف اخذ می‌شود، یادآور شد: دریافت این تعهد برای نیروهای مشمول رای وحدت رویه الزامی نیست.

این مسئول گفت: هر چند برخی از دستگا‌ه‌ها نظیر آموزش و پرورش به صورت متمرکز بودجه ملی دریافت می‌کنند اما این دلیل نمی‌شود که تابع مقررات استخدامی و اداری استان نباشند و در برابر عملکرد خود نیز پاسخی برای ارائه نداشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل از تفویض اختیار کشوری به استانداران در زمینه جابجایی نیروها و برقراری چارت و ردیف‌های استخدامی خبر داد و افزود: در این تفویض اختیار برخی فرایند‌ها اصلاح شده و سوء تفاهمات قبلی نیز در حال برطرف شدن است.

علیپور با اعلام اینکه تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی هیچ بار مالی را ایجاد نمی‌کند، عنوان کرد:‌ این تبدیل وضعیت‌ها زمینه صرفه‌جویی را نیز فراهم می‌آورد و همه این نیروها که تابع نظام استخدامی می‌شوند از حقوق و مزایای همسان برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل نیز در سخنانی با یادآوری اینکه ارزشیابی‌ها باید بر اساس واقعیت‌ها و تعیین اولویت‌ها صورت بگیرد، بیان داشت: در حال حاضر با توجه به آمار منتشر شده و نتایج به دست آمده از ارزیابی دستگا‌ه‌ها 50 درصد دستگاه‌های اجرایی در این استان ضعیف تشخیص داده شده‌اند.

اکبر قاسمی تصریح کرد: سال‌هاست که موضوع اصلاح فرایند‌ها در دستگاه‌های اجرایی و سهولت پاسخگویی به مردم و ارباب رجوع در دستور کار است اما همچنان ما یک فرایند طولانی را در پاسخگویی شفاف و روشن به مردم شاهد هستیم به طوری که می‌توان با این اصلاح بسیاری از نارضایتی‌ها را به رضایت تبدیل کرد.

وی گفت: برای مردم زمان مناسب و به موقع برای ارائه خدمات حایز اهمیت و ارزش است و دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان باید بدون فوت وقت و قصور در انجام ماموریت در کمترین زمان پاسخ ارباب رجوع و مردم را بدهند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول