اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح ضیافت اداره کل اوقاف کرمان

82 روحانی به مناطق محروم کرمان اعزام شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از اعزام 75 روحانی مبلغ و 7 روحانی مفسر در قالب طرح ضیافت الهی خبر داد.

82 روحانی به مناطق محروم کرمان اعزام شدند

حجت‌الاسلام رضا فاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اعزام 75 روحانی مبلغ و هفت روحانی مفسر در قالب طرح ضیافت الهی اظهار داشت: این روحانیان به مناطق جنوبی و محروم استان کرمان اعزام شدند.

وی بیان داشت: مفسران نیز برنامه‌های تفسیر تخصصی قرآن کریم را در امامزادگان شهرستان‌های راین، کرمان، بافت، ارزوئیه، عنبرآباد، رودبار جنوب و زرند بر عهده دارند.

فاطمی با بیان اینکه 8 هزار جلد قرآن کریم در قالب طرح تربیت حافظان خریداری و آماده توزیع است، تصریح کرد: اوقاف بنابر وظیفه ذاتی خود در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت‌های فراوانی را طی سال به ویژه ایام ماه مبارک رمضان بر‌نامه‌ریزی می‌کند.

وی عنوان کرد: جشن استقبال از ماه مبارک رمضان در آستان مقدس 16 امامزاده استان کرمان با دعوت از سخنرانان برجسته استانی و کشوری برگزار شد که با استقبال گسترده مردمی همراه بود.

فاطمی اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه را از مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد و ابراز داشت: برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم‌، آموزش روخوانی و روانخوانی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم با دعوت از قاریان بین‌المللی از دیگر برنامه‌های قرآنی پیش‌بینی شده در استان امامزادگان در ماه ضیافت‌الله است.

وی برپایی خیمه‌های معرفت در آستان امامزادگان شاخص استان را از برنامه‌های جامع فرهنگی در این ایام ذکر کرد و افزود: در این خیمه‌ها غرفه‌های متعددی از جمله پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور روحانیان متخصص، مشاوره، تصحیح قرائت نماز‌، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، حجاب و عفاف و غرفه سلسله مباحث نمایشگاهی قرار داده شده است.

فاطمی از اجرای برنامه‌های ویژه شب‌های قدر در آستان مقدس امامزادگان استان کرمان خبر داد و گفت: مراسم احیا، قرائت ادعیه، نمازهای وارده، سخنرانی، سینه‌زنی، مراسم طلب استغفار، قرآن بالای سر گذاشتن و توزیع سحری در بعضی امامزادگان شاخص از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در شب‌های قدر است.

سرپرست اداره امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه اطعام صائمین از محل درآمد موقوفات مرتبط در آستان امامزادگان سراسر استان انجام می‌شود، ابراز داشت: با توجه به ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای نیز در این روز پیش‌بینی و اجرا‌ می‌شود.

فاطمی خاطر ‌نشان کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس، برپایی نماز عید سعید فطر در آستان برخی امامزادگان استان نیز از برنامه‌های پیش رو است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول