اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در استان قزوین انجام ‌شد

ارائه خدمات بهداشتی جهادگران در مناطق محروم

خبرگزاری فارس: در نخستین اردوی جهادی برادران دانشگاه علوم پزشکی قزوین با نام "شکوفه سیب" پرونده پزشکی تعداد زیادی از اهالی روستاهای محروم این استان بررسی شد.

ارائه خدمات بهداشتی جهادگران در مناطق محروم

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: تیم پزشکی شکوفه سیب دانشگاه علوم پزشکی قزوین که در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم این استان حضور پیدا کردند، 250 پرونده پزشکی اهالی روستاهای مناطق محروم استان قزوین را بررسی کردند.

مهدی برزگر در ادامه افزود: نخستین اردوی جهادی برادران جهادگر دانشگاه علوم پزشکی قزوین با نام "شکوفه سیب" در روستاهای دهنج، حصار و چمن علی‌آباد از توابع بخش طارم سفلی برگزار شد.

خدمت‌رسانی تیم شکوفه سیب علوم پزشکی قزوین در عرصه‌های مختلف

این مسئول خاطرنشان کرد: در این اردو که با رویکرد بهداشتی، درمانی، فرهنگی و ورزشی برگزار شد، یک تیم پزشکی متشکل از یک رزیدنت بیهوشی و یک پزشک عمومی، تیم دندانپزشکی متشکل از 4 نفر متخصص این رشته، 2 نفر کارشناس بهداشت محیط و تعدادی از دانشجویان رشته‌های مختلف برای انجام امور فرهنگی و آماد و پشتیبانی حضور داشتند.

برزگر یادآور شد: در چند روز حضور تیم پزشکی شکوفه سیب دانشگاه علوم پزشکی قزوین در روستاهای مختلف این استان، در 2 روز، حدود 45 نفر را ویزیت کردند.

250 نفر از اهالی روستاهای محروم معاینه شدند

وی افزود: همچنین 250 نفر نیز توسط تیم دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در مناطق محروم این استان معاینه و اموری از جمله پر کردن، جرم گیری، ترمیم و کشیدن نیز بر روی دندان آنان انجام شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین ابراز کرد: بازدید خانه به خانه، بازدید از وضعیت بهداشت اماکن عمومی، خانه بهداشت، سرویس‌های بهداشتی، فاضلاب شهری، آب آشامیدنی و آموزش بهداشت دهان و دندان از فعالیت‌های بهداشتی این گروه است.

برگزاری کلاس احکام و روخوانی قرآن توسط جهادگران شکوفه سیب قزوین

وی افزود: گروه فرهنگی شکوفه سیب نیز برگزاری کلاس‌های احکام، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، برپایی جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، دعای توسل، جشن نیمه شعبان و نماز جماعت را بر عهده داشت.

وی در خاتمه بیان کرد: جهادگران شکوفه سیب دانشگاه علوم پزشکی قزوین در روزها و شب‌هایی که در این روستاها حضور داشتند، به همراه روحانی گروه به دیدار خانواده‌های رزمندگان، جانبازان و محرومان رفته و ساعاتی از شب را با حضور در جلسات حلقه‌های صالحین به طرح مسائل معرفتی و عقیدتی می‌پرداختند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول