به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل علیپور ظهر امروز در جلسه ستاد تحول و سلامت اداری در اردبیل اظهار داشت: از 107 نفر نیروی احصا شده مشمول رای 555 که سال قبل از 78 مشغول فعالیت بوده و باید تبدیل وضعیت میشدند که به سرعت در حال تعیین تکلیف این نیروها هستیم و همانطوری که در بندی از صدور رأی نیامده است که این نیروها باید در مرکز استان مشغول به کار شوند امکان انتقال این نیروها به شهرستانها و مناطق مختلف استان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: با این رهاسازی که در مجموع 700 نفر از نیروهای ستادی استان به شهرهای مختلف و حتی بخشها منتقل میشوند یک رفتار و سیاست عادلانه را در توزیع نیروهای توانمند و کارآمد شاهد خواهیم بود که به نظر میرسد این خود مطلوب و رضایتبخش باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل با اعلام اینکه از نیروهای طرحی، قراردادی و شرکتی تعهد 10 ساله برای حضور در شهرستانهای مختلف اخذ میشود، یادآور شد: دریافت این تعهد برای نیروهای مشمول رای وحدت رویه الزامی نیست.
این مسئول گفت: هر چند برخی از دستگاهها نظیر آموزش و پرورش به صورت متمرکز بودجه ملی دریافت میکنند اما این دلیل نمیشود که تابع مقررات استخدامی و اداری استان نباشند و در برابر عملکرد خود نیز پاسخی برای ارائه نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل از تفویض اختیار کشوری به استانداران در زمینه جابجایی نیروها و برقراری چارت و ردیفهای استخدامی خبر داد و افزود: در این تفویض اختیار برخی فرایندها اصلاح شده و سوء تفاهمات قبلی نیز در حال برطرف شدن است.
علیپور با اعلام اینکه تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی هیچ بار مالی را ایجاد نمیکند، عنوان کرد: این تبدیل وضعیتها زمینه صرفهجویی را نیز فراهم میآورد و همه این نیروها که تابع نظام استخدامی میشوند از حقوق و مزایای همسان برخوردار میشوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل نیز در سخنانی با یادآوری اینکه ارزشیابیها باید بر اساس واقعیتها و تعیین اولویتها صورت بگیرد، بیان داشت: در حال حاضر با توجه به آمار منتشر شده و نتایج به دست آمده از ارزیابی دستگاهها 50 درصد دستگاههای اجرایی در این استان ضعیف تشخیص داده شدهاند.
اکبر قاسمی تصریح کرد: سالهاست که موضوع اصلاح فرایندها در دستگاههای اجرایی و سهولت پاسخگویی به مردم و ارباب رجوع در دستور کار است اما همچنان ما یک فرایند طولانی را در پاسخگویی شفاف و روشن به مردم شاهد هستیم به طوری که میتوان با این اصلاح بسیاری از نارضایتیها را به رضایت تبدیل کرد.
وی گفت: برای مردم زمان مناسب و به موقع برای ارائه خدمات حایز اهمیت و ارزش است و دستگاههای مختلف خدماترسان باید بدون فوت وقت و قصور در انجام ماموریت در کمترین زمان پاسخ ارباب رجوع و مردم را بدهند.
انتهای پیام/صا10