اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل شهردار رشت خبر داد:

فعالیت 7 شرکت پارکبان در رشت

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و حمل و نقل و ترافیک شهردار رشت از فعالیت هفت شرکت پارکبان در این شهر خبر داد.

فعالیت 7 شرکت پارکبان در رشت
فرهاد نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت فعالیت شرکت‌های پارکبان و دریافت نرخ 500 تومانی برخی از این شرکت‌ها در طرح پارکبان، اظهار داشت: طرح پارکبان در 11 خیابان رشت در حال اجراست.
وی با بیان اینکه هفت شرکت پارکبان در این خیابان‌ها فعالیت می‌کنند، افزود: پارکبانان در برقراری نظم و انضباط شهری می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.
معاون برنامه‌ریزی شهردار رشت درباره تعیین نرخ پارکبان ابراز داشت: مبلغ پارکبان با مصوبه شورای شهر تعیین می‌شود و در سه خیابان رشت شامل مطهری، حاجی‌آباد و گلسار نرخ پارکبان ساعتی 500 تومان و در بقیه خیابان‌ها 200 تومان است.
وی با تصریح بر اینکه قرارداد با شرکت‌های مذکور در طرح پارکبان یک ساله است، اذعان داشت: تا پایان این قرارداد نرخ پارکبان‌ها افزایش نمی‌یابد.
نصیری درباره سهم شهرداری رشت از درآمد پارکبانان، عنوان داشت: سهم شهرداری از 200 درصد درآمد پارکبانان 20 درصد است.
وی با اشاره به اینکه مبلغ درآمد پارکبانان رشت صرف هزینه امور ترافیکی می‌شود، خاطرنشان کرد: چاپ قبوض و نظارت نیز جزو هزینه‌های پارکبان است.
این مسئول به تاثیرگذاری طرح پارکبان در رشت اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح پارکبان کف خیابان‌ها به طور مساوی بین شهروندان تقسیم می‌شود و نظم و انضباط صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح پارکبان تابلوهای «حمل با جرثقیل» و همچنین سرقت خودرو و داخل آن کاهش یافته و رضایت نسبی در این زمینه فراهم آمده است.
نصیری اجرای طرح پارکبان با توجه به تعداد کم پارکینگ در رشت را اقدامی مثبت ذکر کرد و افزود: در حال حاضر دو پارکینگ مکانیزه رشت در حاجی‌آباد و خیابان امام (ره) فعال هستند و هر کدام به 15 خودرو سرویس می‌دهند.
وی از صدور مجوز برای ایجاد پارکینگ در رشت خبر داد و یادآور شد: در هفت ماهه نخست امسال حدود پنج مجوز برای ایجاد پارکینگ صادر شد.
معاون برنامه‌ریزی و حمل و نقل ترافیک شهردار رشت خاطرنشان کرد: در پیش‌بینی بودجه شهرداری رشت، مبلغ 2 میلیارد تومان برای خرید زمین و احداث پارکینگ اختصاص دادیم و آماده هستیم که سرمایه‌گذار پارکینگ مکانیزه یا طبقاتی را ایجاد کند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول