اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد

ارسال 900 اثر به دبیرخانه کتاب سال حوزه

خبرگزاری فارس: دبیر چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه گفت: تاکنون حدود 900 اثر به دبیرخانه کتاب سال حوزه ارسال شده است.

ارسال 900 اثر به دبیرخانه کتاب سال حوزه

حجت‌الاسلام مهدی حقی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهداف برگزاری چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی، شناسایی و تجلیل از نویسندگان و آثار حوزوی برتر در زمینه کتاب و پایان‌نامه‌های سطح چهار حوزوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی دانش‌های حوزوی در قالب 15 موضوع علمی گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه در قالب موضوعات تفسیر و علوم قرآن، حدیث و رجال، فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، فقه و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی طبقه‌بندی می‌شوند.

دبیر چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پایان تیر ماه بود عنوان داشت: تاکنون حدود 900 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی خاطر نشان کرد: کتاب‌های فقه و اصول، فلسفه و کلام، تفسیر و علوم قرآن، حدیث و رجال، ادبیات و هنر بیشترین تعداد آثار ارسالی به همایش کتاب سال حوزه را به خود اختصاص دادند.

حقی به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری آثار منتخب برای شخصیت‌ها و مراکز علمی سراسر کشور ارسال می‌‌شود تا صاحبان اندیشه بتوانند از آخرین دستاوردهای این حوزه استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف نقد کتاب‌های برگزیده گفت: پرونده‌های علمی مجموعه آثاری که در طول هشت دوره گذشته به دبیرخانه همایش ارسال شده مورد ارزیابی و تحلیل علمی قرار می‌گیرد تا در نهایت نقاط آسیب و ضعف نویسندگان مشخص و تبیین شود.

دبیر چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه یادآور شد: افراد برای کسب اطلاعات بیشتر و دستیابی به اخبار می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی www.ketabehowzeh.ir مراجعه کنند.

چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه با حضور نویسندگان و فرهیختگان حوزوی بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول