اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

205 عنوان کتاب در سه ماهه نخست سال 91 در تبریز منتشر شد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، از انتشار 205 عنوان کتاب در سه ماهه نخست سال 91 در تبریز خبر داد.

205 عنوان کتاب در سه ماهه نخست سال 91 در تبریز منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "یوسف واعظی" گفت: 205 عنوان کتاب در شمارگان 302 هزار و 650 جلد در طول سه ماهه نخست سال 91 در تبریز منتشر شده است.

وی افزود: از میان کتاب‌های منتشر شده، 169 کتاب تالیف، 19 ترجمه و 17 تصحیح و تحشیه بوده و موضوع کتاب‌های منتشر شده در زمینه ادبیات، ‌فنی و مهندسی، تاریخ، جغرافی، ‌مذهب،‌ علوم اجتماعی،‌ هنر، کودک و نوجوان،‌ کمک درسی و زبان و بیشترین نشر نیز در حوزه علوم عملی و ادبیات است.

واعظی با اشاره به اینکه  استان آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت مناسبی در حوزه چاپ و نشر است، گفت: جامعه توسعه‌یافته نیازمند انسان‌هایی با تفکر متعالی و رشد یافته است و این امر در گرو میزان نشر کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه صحیح در جامعه است.

وی گفت: تفکر و مطالعه مکمل یکدیگر بوده و افزایش مطالعه رشد شخصیت فرد و به تبع آن توسعه فرهنگ را به دنبال دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل با اشاره به اینکه صدور مجوز کتاب از سال 79 به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفویض شده است،‌ تاکید کرد: صدور مجوز چاپ و نشر کتاب توسط کارشناسان اهل قلم و خبره حوزه  نشر در این استان انجام می‌گیرد و با توجه به توان بالای استان در این حوزه، برای استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و زنجان نیز ارائه خدمات شده و استان‌های قم و تهران نیز از توان کارشناسی استان آذربایجان‌شرقی در پاره‌ای از زمینه‌ها بهره می‌گیرند.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول