اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری کتابخانه مرکزی

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تبریز راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تبریز گفت: با همکاری کتابخانه مرکزی و مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تبریز، سامانه کتابخانه دیجیتالی این دانشگاه به طور آزمایشی راه‌اندازی شد.

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تبریز راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمد کریم‌پور هدف از نصب آزمایشی این سامانه را کمک به کتابخانه مرکزی اعلام کرد و افزود: نصب این سامانه کتابخانه دیجیتالی گامی در راستای غنی‌سازی منابع دیجیتالی و سرویس‌دهی بهینه کتابخانه مرکزی است.

وی با بیان اینکه این سامانه به صورت آزمایشی فقط در چهار رشته ریاضیات، برق، شیمی و صنایع غذایی با محتوای حدود هشت هزار جلد کتاب، راه‌اندازی شده است و فعلا کاربران همه رشته‌ها می‌توانند به صورت آزمایشی طریقه استفاده از این سامانه را تمرین کنند، افزود: با در نظر گرفتن نقطه‌نظرات استفاده‌کنندگان و بررسی کامل نرم‌افزار، از اول مهرماه سال‌جاری، حداقل برای 16 رشته دانشگاهی و با حدود 30 هزار جلد کتاب امکان دسترسی فراهم خواهد شد.

کریم‌پور گفت: نرم‌افزار موجود در صورت نصب و راه‌اندازی صحیح امکانات مختلفی از جمله انتقال کتاب‌های موجود از سرور مرکزی به کامپیوتر شخصی کاربر، جستجوی قوی روی کتاب‌های موجود در سرور مرکزی و کتاب‌های موجود در کامپیوتر شخص کاربر، تجهیز به لغت‌نامه انگلیسی به فارسی و انگلیسی به انگلیسی با امکانات ویژه، امکان قرائت متن کتاب انگلیسی با صدای شیوا، تبدیل کتاب‌های pdf موجود کاربر به فرمت نرم‌افزار، فراهم شدن امکاناتی مانند نکته‌برداری، خلاصه‌نویسی، کپی و چاپ صفحات را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

کریم‌پور با بیان اینکه این سامانه فعلا در سرور مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تبریز نصب شده است، افزود: در صورت تأیید این سامانه روی سرور کتابخانه مرکزی راه‌اندازی و مدیریت و نگهداری نرم‌افزار بر عهده کارشناس فناوری کتابخانه مرکزی خواهد بود.

کریم‌پور گفت: کارگاه تخصصی استفاده از این سامانه به زودی برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با همکاری کتابخانه مرکزی و مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه، برگزار خواهد شد.       

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول