اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت غله استان اردبیل:

70 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است

خبرگزاری فارس: معاون شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت:‌ از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون 70 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

70 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عارف رنجبر ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اردبیل اظهار داشت: 35 هزار تن از این میزان خرید را شرکت غله انجام داده است و مابقی را کارخانه‌های آرد‌سازی یا بخش خصوصی خریداری کرده و نسبت به ذخیره‌سازی آن اقدام کرده است.

وی با اعلام اینکه خرید گندم در شهرهای بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی در حال انجام است، خاطرنشان کرد:‌ در شهرستان‌های مشگین‌شهر و اردبیل نیز به زودی کار خرید گندم آغاز می‌شود به طوری که ما در تمام مراکز خرید خود به صورت 24 ساعته مشغول خرید هستیم.

معاون شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل اولویت دولت در خرید گندم را اهمیت دادن به بخش خصوصی و سپس تعاونی و شرکت غله اعلام کرد و گفت:‌ به دلیل اختلاف قیمت خرید تضمینی و توافقی کشاورزان راغب هستند محصول خود را با قیمت آزاد بفروشند.

رنجبر مصرف استان را 220 تا 250 هزار تن گندم اعلام کرد و افزود: ما با کاهش تولید و همچنین خرید اندک تضمینی نسبت به سال‌های گذشته بخشی از نگاه و توجهمان را به گندم وارداتی معطوف کردیم تا از این طریق بتوانیم مازاد نیاز استان را تامین کنیم.

وی با اعلام اینکه به صورت آنلاین کار خرید گندم مورد رصد قرار می‌گیرد، تصریح کرد: سال گذشته بیش از 5 میلیون تن تا این لحظه خرید گندم در کشور به شکل تضمینی اتفاق افتاده بود که این رقم امسال کمتر از یک میلیون و 600 هزار تن است.

معاون شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل یادآور شد؛ در استان اردبیل نیز سال قبل 400 هزار تن با نوسانات قیمت بازار خرید تضمینی داشتیم که امسال به شدت این میزان کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رنجبر به ناهمسان بودن مصرف و خرید اشاره کرد و بیان داشت: ما مجبور هستیم از طریق گندم وارداتی نیاز استان را تامین کنیم تا بتوانیم دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را به حداقل برسانیم.

وی مشکل خارج شدن گندم تولیدی از چرخه مصرف انسانی به سمت حیوانی را یکی از دغدغه‌ها برشمرد و اضافه کرد: ‌نباید اجازه دهیم با تفاوت قیمتی که در نهاده‌های اولیه تامین دام به وجود آمده است گندم تولیدی استان در این بخش مصرف شود.

معاون شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل در پایان سخنان خود از پرداخت 14 میلیارد تومان به گندم‌کاران استان تا این لحظه خبر داد و تصریح کرد: پرداختی‌های ما به روز اتفاق می‌افتد و هیچ بدهی در این مدت نداشتیم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول