اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرا رسیدن روز ملی عفاف و حجاب

نمایشگاه عفاف و حجاب در اراک افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با فرا رسیدن روز ملی عفاف و حجاب نمایشگاه عفاف و حجاب با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی در دبیرستان امام علی(ع) اراک افتتاح شد.

نمایشگاه عفاف و حجاب در اراک افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ظهر امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با مشارکت 17 دستگاه عضو کارگروه عفاف و حجاب و با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه حجاب و عفاف برپا شده است.

مصطفی مشایخی با اشاره به ایجاد 24 غرفه در این نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دستگاه‌های فعال در حوزه عفاف و حجاب در قالب کتاب، نرم‌افزار، محصولات و البسه حوزه حجاب و عفاف و لباس کودکان به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی پیرامون فلسفه حجاب و عفاف گفت: یکی از راهبردهای جدی دولت‌های استعمارگر در دوران قبل از انقلاب کشف حجاب بود که با روی کار آمدن رضا شاه در ایران در تاریخ 20 تیر ماه 1314 قانون کشف حجاب در ایران به اجرا درآمد و طی آن ماموران پادشاهی چندین نفر از زنان و مردان مؤمن را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند و این روز در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی حجاب و عفاف نامگذاری شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: به منظور نهادینه ساختن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه کارگروه عفاف و حجاب در استان‌ها به دبیری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تشکیل شد که این کارگروه برنامه‌های متعددی را با همکاری دستگاه‌‌های عضو به مرحله اجرا درآورده است که درونی کردن مسئله عفاف و حجاب از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این مراسم گفت: برپایی این نمایشگاه‌‌ها نقش بسیار مؤثری در نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف دارد که باید تقویت این نمایشگاه‌ها مورد توجه جدی برنامه‌ریزان قرار گیرد.

اشرف جواهری افزود: اسلام اهمیت ویژه‌ای به موضوع حجاب و عفاف داده و همواره زنان و مردان را به داشتن پوشش اسلامی سفارش می‌کند.

وی تصریح کرد: عفاف و حجاب تابلوی ارزش‌های ملی و دینی و الگوی حکومت‌داری اسلامی است که همه افراد جامعه اعم از زن و مرد باید به آن توجه داشته باشند.

نمایشگاه حجاب و عفاف از 21 تا  24 تیرماه صبح‌ها از ساعت 10 صبح تا یک بعد از ظهر و عصر‌ها از ساعت 18 تا 22 شب در دبیرستان امام علی(ع) اراک برای بازدید علاقمندان دایر است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول