اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان قدس اعلام کرد

افزایش چشم‌گیر کتابخانه‌های قدس در دولت دهم

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان قدس گفت: با تلاش‌های انجام شده از سوی دولت دهم، در این دوره تعداد کتابخانه‌های این شهرستان رشد چشم‌گیری داشته است.

افزایش چشم‌گیر کتابخانه‌های قدس در دولت دهم

علی جهانبخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قدس اظهار داشت: برای توسعه هر جامعه‌ای نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی کلان بوده و به طور قطع توسعه بدون کار فرهنگی مقدور و تاثیرگذار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که دولت دهم مجموعه برنامه‌های خود طی سفرهای سوم استانی را به مقوله توسعه فرهنگی اختصاص داده و در هر استان ده‌ها مصوبه برای ارتقاء سطح فرهنگی تصویب و بودجه لازم را تخصیص داده است.

فرماندار شهرستان قدس دسترسی آسان مردم به مراکز فرهنگی و بهره‌مندی از محصولات فرهنگی را یکی از الزامات تحقق اهداف و برنامه دولت در این حوزه عنوان کرد و گفت: پیش از ارتقاء ساختار اداری قدس از شهر به شهرستان تنها یک مرکز کتابخانه‌ای برخوردار بود که این تعداد در دولت دهم به عدد هشت رسیده که نشان دهنده رشد چشم‌گیر و بسیار بالای آن است.

تلاش برای احداث 2 کتابخانه روستایی در شهرستان قدس

جهانبخشی افزود: تلاش ما این است که دسترسی همه مردم به کتابخانه و کتاب میسر و مقدور باشد و به همین دلیل طرح احداث دو کتابخانه روستایی را نیز در دست انجام داریم.

وی تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی حمایت‌های لازم را انجام داده و امیدوارم سازمان‌های غیردولتی و افراد خیر نیز در این حوزه ورود پیدا کنند.

لزوم تلاش بیشتر برای توسعه فرهنگ کتابخوانی

فرماندار قدس در پاسخ به این پرسش که سرانه مطالعه کتاب در این شهرستان چگونه ارزیابی می‌شود؟ گفت: در حال حاضر دسترسی به کتاب در این منطقه نسبت به دیگر شهرها و شهرستان‌های استان وضعیت بهتری دارد.

جهانبخشی افزود: با افزایش تعداد کتابخانه‌ها امیدوار هستیم که مردم گرایش بیشتری به مطالعه پیدا کنند، اما همچنان سرانه کتابخوانی در کل کشور و همچنین شهرستان قدس فاصله زیادی با استانداردها دارد.

این مسئول در پایان تاکید کرد: برای رفع این مشکل نیاز است که طرح‌های فرهنگی کلان و بلند مدت با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور اجرایی شود که به طور قطع طراحی و اجرای آنها تنها از سوی یک و یا چند دستگاه اجرایی و دولتی عملی نیست و همه باید در این حوزه تلاش بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول