اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌ها و مشارکت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی خبر داد

تجهیز کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌ها و مشارکت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: تمام کتابخانه‌های عمومی استان به اینترنت پرسرعت 256kb/s ارتقاء یافته است.

تجهیز کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، نرگس فرحبخش عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد بخش سفارش و به نوعی ادغام طرح کتاب من (تهیه کتاب به سفارش مخاطب) با سامانه و امکان دانلود نسخه‌های دیجیتالی منابع از برنامه‌های آینده برای ارتقای نرم‌افزار جدید مدیریت کتابخانه‌ای با عنوان پیام مشرق است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به نرم‌افزار جدید مدیریت کتابخانه‌ای بهره‌مند شدند، اضافه کرد: 56 باب کتابخانه عمومی در استان از نرم‌افزار جدید مدیریت کتابخانه‌ای با عنوان پیام مشرق بهره‌مند شدند.

فرحبخش تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی نرم‌افزار جدید ارتقای شیوه‌های خدمت‌رسانی و تسریع در روند فعالیت‌های کتابخانه‌ای است.

به گفته وی کار تجمیع پایگاه‌های اطلاعاتی کتابخانه‌ها و انتقال آنها بر روی سایت از اول تیرماه امسال آغاز شده و در بیست و هشتم تیرماه به پایان رسیده است.

رئیس اداره کتابخانه‌ها و مشارکت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی گفت: با توجه به وجود بستر لازم به لحاظ فناوری در استان و امکانات گسترده نرم‌افزار جدید نسبت به نرم‌افزار قبلی، این تعداد از کتابخانه‌های عمومی این استان در مرحله اول اجرای طرح در کشور، از این نرم‌افزار بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: امکان ایجاد فهرستگان کشوری، RFID (هوشمندسازی)، امکان ارسال درخواست عضویت، جست‌وجوی منابع مورد نیاز در فهرست مشترک کتابخانه‌های عمومی کشور یا کتابخانه عمومی مورد نظر، رزرو منابع درخواستی، رف خوانی مکانیزه، مدیریت مجازی کتابخانه و فهرست‌نویسی یکسان از جنبه تخصصی از مزایای عمده این نرم‌افزار هستند.

به گفته فرحبخش گزارش‌گیری از فعالیت‌های کتابخانه‌ها به تفکیک میزان عضویت، امانت و دیگر خدمات در این نرم‌افزار به صورت لحظه به لحظه امکان‌پذیر بوده و این نرم‌افزار امکان اطلاع‌رسانی گسترده از جمله اعلام زمان انقضای عضویت به منظور تمدید کارت، اتمام مدت امانت، بازگشت منابع رزرو شده به کتابخانه را از طریق ایمیل با اعضای کتابخانه فراهم می‌کند.

فرحبخش، امکان جست‌وجو در کتابخانه‌های دانشگاهی و برخی کتابخانه‌های تخصصی سازمان‌ها و آگاهی از منابع آنها، برای اعضای کتابخانه‌های عمومی را از دیگر مزایای این نرم‌افزار خواند و افزود: عموم مردم با عضویت در این شبکه می‌توانند از امکانات سایت استفاده کنند ولی فقط اعضای کتابخانه می‌توانند از خدمات و امکانات کتابخانه مورد عضویت خود بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول