اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

ضربه شایعات به بازار بیشتر از فشار تحریم‌ است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با بیان اینکه "فشار تحریم‌ها" به بازار یک واقعیت است، گفت: اما شایعات و بزرگنمایی‌ها ضربات بزرگ‌تری را به بازار و اقتصاد وارد می‌آورد.

ضربه شایعات به بازار بیشتر از فشار تحریم‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در نشستی با موضوع وضعیت بازار اظهار داشت: یکی از دلایل گرانی و نبود مرغ کاهش دان مرغ در مرغداری‌های استان بود، که با تهیه 50 تن دان مرغ این مشکل برطرف شده است.

به گفته وی برای ماه مبارک رمضان در مرغداری‌های هرمزگان، یک میلیون و 22 هزار قطعه جوجه‌ریزی ضورت کرفته است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از میزان جوجه هزار و 650 تن گوشت مرغ به دست آید که می‌توان گفت با اضافه کردن 300 تن سهمیه و 87 تن واردات در این زمینه به بیش از دو هزار تن گوشت مرغ برای بازار استان رسید.

عزیزی با بیان اینکه مرغ تولیدی و وارداتی به استان به صورت تدریجی به بازار تزریق و در صورت نیاز افزایش می‌یابد، گفت:‌ در حال حاضر تب روانی و ولع نسبت به تهیه گوشت مرغ در جامعه از نیاز معمول بیشتر است و این امر سبب شده است که عده‌ای به گمان اینکه قرار است مرغ برای همیشه نایاب شود نسبت به تهیه بیش از نیاز خود، روند بازار را به هم بزنند.

به گفته استاندار هرمزگان، در مقاطعی به علت گرانی بیش از 200 تومانی مرغ در استان‌های همجوار نسبت به این استان، عده‌ای سودجو اقدام به حمل و نقل و سبب کاهش گوشت مرغ در بازار هرمزگان شده‌اند.

وی با بیان اینکه اجازه تکرار این‌گونه حرکاتی به هیچ کس تحت هیچ شرایطی داده نخواهد شد، افزود: خروج گوشت مرغ از استان به استان‌های همجوار ممنوع و در صورت مشاهده خودروهای حامل گوشت مرغ توقیف می‌شود.

عزیزی اضافه کرد: تمامی حلقه‌های منتهی به بازار مرغ در استان هرمزگان به هم متصل شده است تا پیش‌بینی قیمت و وضعیت گوشت مرغ در هرمزگان قابل دسترس‌تر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه، تحریم یک واقعیت است و مسلما فشاری را به بازار تحمیل می‌کند، اظهار داشت: اما شایعات و بزرگنمایی‌ها ضربات بزرگ‌تری به بازار و اقتصاد وارد می‌کند.

این مسئول افزود: دشمن به دنبال غیر عادی جلوه دادن شرایط عمومی کشور و ایجاد یک وضعیت بحرانی است.

به گفته استاندار هرمزگان، برخی نیز با ریختن آب به آسیاب دشمن به این امر یاری می‌کنند اما باید مواظب بود.

عزیزی گفت: از جامعه نیز انتظار می‌رود با بصیرت و تسلط بر امور، به مسایل عمیق بنگرند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول