اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان ‌رضوی:

بیشتر از تحریم‎های خارجی نگران تحریم‎های داخلی هستم

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌ رضوی گفت: بیتشر از تحریم‎های خارجی نگران تحریم‎های داخلی هستم.

بیشتر از تحریم‎های خارجی نگران تحریم‎های داخلی هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمود صلاحی ظهر امروز در جمع اعضای کانون کارآفرینان برتر استان خراسان‌رضوی که در دفتر استاندار خراسان‌رضوی برگزار شد،‌اظهار کرد: تحریم طبیعتاً اشکالاتی برای ما به وجود می‎آورد اما زمانی که کشور ما هیچ تحریمی را تجربه نکرده بود به فکر کارآفرینی و ابداع هم نبودیم و در این راستا به ویژه در تولید ایده و فکر ضعیف بودیم.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی در تولید علم در دنیا هیچ به حساب می‌آمدیم و هیچ کس در دنیا اسمی از ما نمی‌برد و تیتر هیچ روزنامه‌ای نبودیم.

صلاحی با بیان اینکه در دنیا همه ما را با نفت می‌شناختند تصریح کرد: قبل از انقلاب حتی کار استخراج نفت را هم به ما نمی‌سپردند و نفتمان را می‌بردند و بنزین برایمان باز می‌گرداندند؛ کشوری که نفت داشت، وارد کننده مشتقات آن بود.

وی افزود: نفت که بزرگ‌ترین منبع انرژی جهان به شمار می‌رود زمانی بلای جان مردم ما بود و دشمنان برای نفت با ما می‌جنگیدند.

وی ادامه داد: تا چند سال قبل وارد کننده بنزین بودیم اما با تلاش جوانان کشور زمانی که بحث تحریم بنزین مطرح شد این محصول را در کشور تولید کردیم و اگر اندکی صرفه‌جویی کنیم، می‌توانیم صادر کننده بنزین باشیم.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به دشمنی‌های استکبار با انقلاب اسلامی ایران ، خاطرنشان کرد: زمانی که ما انقلاب کردیم فشارها بر ما زیاد شد اما امروز دیگر خودمان نفت را استخراج می‌کنیم و در تحریم و فشار توانستیم کار انجام دهیم.

وی افزود: تحریم قانونی غیر انسانی است زیرا انسان‌ها باید به یکدیگر کمک کنند و درد هم را بفهمند، تفکر تحریم کنندگان نشان می‌دهد سردمداران آنها خود را از فکر سالم محروم کرده‌اند.

صلاحی با اشاره به توانمندی دانشمندان هسته‌ای ایران تاکید کرد: دشمن تکنولوژی هسته‌ای را در اختیار ما نگذاشت و جوانان ما روشی جدید در غنی سازی ابداع کردند؛ اگر رشد و پیشرفت علمی ما نبود، فشاری هم از سوی دشمن بر ما وجود نداشت.

وی افزود: حقوق بشر و دموکراسی تنها بهانه دشمن برای متوقف کردن رشد ماست، در کنار ما کشورهایی هستند که زنان حتی نمی‌توانند در آنها رانندگی کنند اما حتی یک بیانیه حقوق بشر علیه آنها صادر نمی‌شود؛ این کشورها هنوز به روش پادشاهی اداره می‌شوند و حتی یک انتخابات دو نفره هم در آنها برگزار نشده اما مورد حمایت مدعیان دموکراسی و حقوق بشر هستند.

وی ادامه داد: 50 هزار مسلمان بدون هیچ جرم و گناهی در میانمار قتل عام شدند اما هیچ صدایی از غرب در نیامد، اینها که برای حیات وحش سینه چاک می‌کنند و برای خشک شدن یک تالاب فریاد می‌کشند در مقابل قتل عام 50 هزار انسان بی‌گناه سکوت کرده‌اند.

صلاحی با بیان اینکه مردم ایران جزو سه هوش برتر دنیا هستند تاکید کرد: دو هوش اول دنیا نیز در منطقه ما هستند و ما می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم، همینطور که رشد علمی ایران اکنون 11 برابر متوسط رشد علمی دنیاست.

وی افزود: یکی از کشورهای برتر صنعتی دنیا در شرق آسیا از نظر هوش در میان 198 کشور از آخر دوم است اما با تلاش مستمر توانسته به یکی از قدرت‌های صنعتی و اقتصادی دنیا تبدیل شود.

وی ادامه داد: ملت ایران توانمند است فقط باید متحد باشیم، ما در تاریخ توانمندی‌های خود را ثابت کرده‌ایم.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشورهای غربی تصریح کرد: درست است که استکبار برای ما مشکل درست کرده است اما خودش هم مشکل دارد و به گفته خودشان حداقل تا 5 سال آینده امیدی به بهبود شرایط اقتصادی ندارند، البته ما از اینکه مردم این کشورها دچار مشکل شده‌اند خوشحال نیستیم اما سران این کشورها خواستند ما را تحریم کنند در مقابل خودشان هم ضربه خوردند.

صلاحی گفت: نگران تحریم نظام سلطه نیستم، بیشتر نگران تحریم داخلی خودمان هستم، برخی از گرانی‌های اخیر مربوط به مشکلات اقتصاد جهانی و ناشی از گرانی جهانی است و امروز اقتصادهای بزرگ اروپا با مشکل روبه رو شده‌اند اما ما باید راه خود را رفته و تولید با کیفیت را در پیش بگیریم.

استاندار خراسان‌رضوی خطاب به اعضای کانون کارآفرینان برتر استان گفت: کانون کارآفرینان باید محل تولید ایده و فکر باشد و به دنبال تبدیل آن به تشکیلات نباشید زیرا در این صورت کار پیش نخواهد رفت، شکل را فراموش کنید و به دنبال محتوا باشید.

وی افزود: اگر در استان واحد تولیدی و یا جوانی دچار مشکل بود این کانون باید ارائه دهنده راه حل به او باشد و برای همه استان‌ها نیز ایده‌پردازی کند البته ایده‌هایی باید عملی شوند.

صلاحی ادامه داد: ما باید برای پیشرفت کشور کار کنیم و پای شعار خودکفایی بایستیم و در این راه همه ملت مسئولند و ما مسئولان هم خادمان ملت هستیم.

صلاحی تاکید کرد: استانداری محکم پشت کارآفرینان ایستاده است و شما کارآفرینان هم باید محکم پای کار بایستید و ایده و فکر تولید کنید.

استاندار خراسان‌رضوی خواستار حمایت مردم از تولید کنندگان شد و تصریح کرد: از مردم می‌خواهم که خرید محصولات خارجی را تا جایی که امکان دارد کم کنند و با خرید محصولات داخلی از تولید کنندگان ایرانی حمایت کنند.

وی افزود: اگر محصولی ایرانی حتی از مشابه خارجی‌اش بدتر بود مردم با خرید آن، تولید کننده محصول را توانمند می‌کنند تا او بتواند کیفیت کارش را افزایش دهد.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از کارآفرینان برتر استان به بیان نظرات خود در ارتباط با وضعیت کار آفرینی پرداختند.

نبوی یکی از کارآفرینان برتر استان خراسان‌رضوی در ارتباط با مشکلات کارآفرینان تصریح کرد: همه مشکلات ما از طریق مسئولان رده بالای استان حل می‌شود اما به محض اینکه کار به لایه‌های پایین‌تر دستگاه‌ها می‌رسد قفل می‌شود و برخی دستگاه‌ها در خواب هستند.

همچنین مختاری، مدیر مسئول موسسه فرهنگی انتظار قائم گفت: دولت سازوکاری را پیدا کند تا کارآفرینان بتوانند در اندک زمانی ایده خود را به محصول تبدیل کنند.

شرکاء، دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران نیز خواستار تبلیغ و معرفی کارآفرینان به جامعه شد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول