اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان:

جوانان جویای کار در 210 رشته مهارتی آموزش می‌بینند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: در حال حاضر 210 رشته در سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمان وجود دارد که افراد جویای کار در یکی از این رشته‌ها شرکت کرده و مهارت لازم را کسب کنند.

جوانان جویای کار در 210 رشته مهارتی آموزش می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابراهیمی‌نژاد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته ملی مهارت اظهار داشت: آموزش‌ها باید همه‌گیر شود و هر ایرانی باید یک مهارت داشته باشد و هر خانواده یک کارگاه، هر کارگاه یک دانشگاه و هر دانشگاه یک کارخانه باشد.

وی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر‌خلاف آموزش‌های دانش بنیان، آموزش‌های مهارت بنیان نشات گرفته از دانش هستند که توانمندی نیروی انسانی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از این آموزش‌ها می‌تواند برکات بسیاری داشته باشد.

ابراهیمی‌‌نژاد با اشاره به اینکه عده‌ای در جامعه گمان می‌کنند که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای کارگران و افراد با تحصیلات پایین‌تر از دیپلم است، ابراز داشت: در سازمان فنی و حرفه‌ای رشته‌هایی را آموزش می‌دهیم که افراد دانشگاهی می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی گفت: با اشاره به اینکه دانش منجر به مهارت و داشتن مهارت زمینه‌ساز ایجاد اشتغال می‌شود.

ابراهیمی‌نژاد بیان کرد: با آموزش‌های که توسط مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح استان داده می‌شود، تمام‌ نیازهای خدماتی و صنعتی ما تأمین و دیگر نیازی به دیگران نداریم.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی جامعه ما که با تحریم‌ها روبه‌رو هستیم، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی کند.

ابراهیمی‌نژاد افزود: امروز هر نوع فناوری که در صنعت و تولید شکل می‌گیرد باید آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آنها را آموزش دهد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان بیان داشت: افزایش توانمندی‌های نیروی انسانی از بیکاری‌های منجر به انحرافات اجتماعی جلوگیری می‌کند که ما باید این آموزش‌ها را در مناطق محروم توسعه دهیم.

وی با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کرد: با نیروهای کار‌آمد و مهارت دیده تولید و کار‌آفرینی شکل می‌گیرد که این مسئله می‌تواند مشکل اشتغال را در کشور و استان ما رفع کند. 

ابراهیمی‌نژاد با اشاره به اینکه قصد داریم، علاوه بر آموزش‌های کارگران بیکار، تکنین‌ها و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در پادگان‌ها برای سربازان‌ در زندان‌ها و همچنین برای زنان و دختران خود سرپرست، زنان سرپرست خانوار، کودکان خیابانی، معتادان و خانواده‌های اقشار آسیب‌پذیر راه‌اندازی و فعال‌تر کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: یافته‌های پژوهشی ما نشان داده که با بالا رفتن دانش مهارتی افراد، میزان وقوع آسیب‌های اجتماعی کمتر شده است.

ابراهیمی‌نژاد افزود: همچنین آموزش‌هایی را برای افراد ناشنوا، نابینا، سالمند و معلول جامعه در صورت داشتن تقاضا داریم. 

ابراهیمی‌نژاد با اشاره به اینکه 60 درصد افراد آموزش دیده در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان جویای کار هستند، گفت: با توجه به وام‌هایی که دریافت می‌کنند می‌توانند وارد بازار کار شوند.

وی بیان کرد: این آموزش‌ها محدود به یک رشته خاص نیست، بلکه آموزش‌هایی در زمینه‌های مهارت در تصمیم‌گیری، یادگیری چگونگی فرا گرفتن دانش و شیوه مطالعه، مهارت ارتباطات گروهی، استفاده تعامل از ابزارها، چگونگی شکل‌گیری مشتری‌مداری از سایر آموزش‌های ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان خاطر‌نشان کرد: تنها 20 درصد متقاضیان آموزش در دوره‌ها و رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای استان کرمان تحصیلات بالاتر از دیپلم دارند و‌ هنوز دانشگاهیان با این آموزش‌ها آشنا نشده‌اند.  

ابراهیمی‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر 210 رشته در سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمان وجود دارد که می‌توانند افراد جویای کار در یک از این رشته‌ها شرکت کرده و مهارت لازم را کسب کنند.

وی افزود: 50 درصد از زندانیانی که در زندان در مراکز فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند و گواهینامه دریافت کرده‌اند، جذب بازار کار شده‌اند.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول