اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

افزایش 20 درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقه ملی مهارت

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از افزایش 20 درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقات ملی مهارت در استان اردبیل در سال 91 خبر داد.

افزایش 20 درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقه ملی مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در مراسم پایانی مسابقات ملی مهارت در اردبیل، اظهار داشت: این مسابقات با هدف شناسایی نخبگان و ظهور و حضور آنها در مسابقات ملی و جهانی است تا با شناسایی این استعدادها بتوانیم توان رقابتی خود را بالا ببریم.

وی با اعلام این‌که در سال گذشته هفت نفر از کشورمان در این رقابت‌ها مدال‌های طلا، برنز و نقره کسب کردند، تصریح کرد: این مسابقات از چهار مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و جهانی برگزار می‌شود که مرحله جهانی آن در سال 2013 میلادی در کشور آلمان با حضور نمایندگان تمام کشورها برگزار می‌شود.

صفری خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها از استان اردبیل 829 نفر شرکت‌کننده در مرحله آخر داشتیم که در مرحله پایانی از این بین 129 نفر دختر و پسر در رده سنی نوجوانان و جوانان و در 21 رشته مختلف نظیر روباتیک، تأسیسات و... حضور داشتند.

این مسئول اضافه کرد: از این تعداد 39 نفر خواهر و 90 نفر برادر بودند که به مدت دو روز با هم رقابت کرده و از بین شرکت‌کنندگان نفرات برتر راهی مسابقات کشوری می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: ما براساس سند تدوین شده فنی و حرفه‌ای در کشور در تلاش هستیم توسعه برنامه‌های کیفی را افزون‌تر از گذشته کنیم به طوری که سازمان ملی مهارت برای اولین بار در قالب نقشه راه به تدوین این سند همت کرده که در قالب هشت سیاست، 27 راهبرد و 250 برنامه در حال عملیاتی است.

به گزارش فارس، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با گرامیداشت هفته ملی مهارت ضرورت ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و فناوری را یادآور شد و گفت: ما از رسانه‌ها انتظار داریم در ترویج این فرهنگ ارزشمند یاریگر ما باشند تا بتوانیم عموم مردم را از فعالیت‌های این مجموعه آگاه کنیم.

صفری حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی، استقرار نظام مهارت و فناوری، توسعه و ارتقای آموزش‌های مهارتی به روز، تحقق عدالت اجتماعی،‌ توسعه مشارکت، استانداردسازی، بهبود روش‌ها و ارتقای بهره‌وری را در کنار جذب مربیان توانا از عمده سیاست‌های تعریف شده در این سند اعلام کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول