اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

احیای طب سنتی در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: احیای طب سنتی ایران دغدغه چندین ساله بسیاری از دلسوزان این دانش کهن است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها موفقیت کامل کسب کرده و حتی درمان را به مبتلایان به بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج تقدیم داشته‌ است.

احیای طب سنتی در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، در پیشینه فرهنگی تمام ملت‌ها طب و طبیب جایگاه رفیعی داشته و بسیار فراتر از یک دانش متداول بشری بوده است.

احیای طب سنتی ایران دغدغه چند ساله بسیاری از دلسوزان و علاقه‌مندان این دانش کهن است که یقین به کارآمدی آن داشته و در درمان بسیاری از بیماری‌ها موفقیت کامل کسب کرده و حتی درمان و کمک‌های درخشان را به مبتلایان به بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج تقدیم داشته‌اند.

بیماری‌هایی که طبق گفته بزرگ‌ترین کتب مرجع طب داخلی بن‌بست‌های پزشکی مدرن هستند. طب سنتی به دلیل توفیقات خود در حفظ و کسب سلامت با اقبال بسیاری از طرف آحاد مردم روبرو شده است.

گروه‌های فراوانی از مردم از سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی استفاده از روش‌های درمانی طب سنتی را بر روش‌های پرهزینه و اغلب با تسکین موقت پزشکی مدرن ترجیح می‌دهند.

احیای این طب در فرهنگ ایرانیان مساوی با احیای بسیاری از سفارشات اهل‌‌بیت (ع) است.

مسئولان خانه فرهنگ شیخ صدوق (ره) در جهت احیای طب سنتی و آگاهی بخشی لازم به مردم گام‌هایی را برداشته‌اند. جشنواره سلامت که در مناطق 22 گانه شهر تهران درحال برگزاری است در منطقه 20 نیز که یکی از مجریان این جشنواره است در جوار خانه فرهنگ شیخ صدوق درحال برگزاری است.

در این جشنواره 16 غرفه مختلف به همت صدا و سیما جمهوری اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری،  آموزش و پرورش، بهزیستی، شهرداری منطقه 20، اداره سلامت و خانه فرهنگ شیخ صدوق برپا شده است.

 مدیر خانه فرهنگ شیخ صدوق (ره) در رابطه با برگزاری این جشنواره گفت: این برنامه همه ساله توسط سازمان فرهنگی هنری و شهرداری‌های مناطق برگزار می‌شود و امسال خانه فرهنگ شیخ صدوق در این جشنواره سه غرفه با عنوان نمایشگاه‌های کتاب، داروهای گیاهی و عرقیات کاشان را با هدف آگاهی بخشی و بهبود وضعیت سلامتی شهروندان، احیا کردن طب سنتی و استفاده کمتر آنها از داروهای شیمیایی را برگزار می‌کند.

شهناز رحمانی به دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: یکی‌ دیگر از اهداف اجرای این برنامه بالا بردن سطح آگاهی مردم نسبت به سلامت جسمی و روانی خود و خانواده آنها است که خوشبختانه همه ساله برگزاری این جشنواره با استقبال چشمگیر روبرو بوده است.

وی ‌افزود: غرفه نمایشگاه کتاب این خانه فرهنگ شامل 200 جلد کتاب پزشکی و درمانی انتشارات سمیع است که از جمله این کتاب‌ها می‌توان به تغذیه کودکان و نوزادان (راهنمای پزشکی خانواده)، فرهنگ داروهای گیاهی (گل پا)، بیماری‌های شایع دستگاه‌های ادراری، بیماری‌های ریوی (راهنمای پزشکی خانواده)، فرهنگ مصور گیاهان دارویی، تغذیه (راهنمای پزشکی خانواده)، راهنمای الفبایی مراقبت از کودک و ... نیز اشاره کرد.

در غرفه داروهای گیاهی نیز که زیر نظر انجمن گیاهان دارویی ایران با مدیریت در حال فعالیت است و بروشورهایی جهت اطلاعات از این گیاهان به مخاطبان ارائه می‌شود و غرفه عرقیات نیز شامل: پنج نوع عرقیجات به همراه بروشور معرفی هر کدام از عرقیات و خواص آنها است.

رحمانی بیان کرد: در غرفه گیاهان دارویی یک کارشناس به مشاوره فردی می‌پردازد و به سؤالات مخاطبان پاسخ می‌دهد. تمامی محصولات در غرفه‌های خانه فرهنگ شیخ صدوق با 30 درصد تخفیف به شهروندان عرضه می‌شود و در کنار این غرفه‌ها، غرفه‌های دیگری نظیر بینایی سنجی، تست قند خون، شنوایی سنجی و ... دایر است.

مدیر خانه فرهنگ شیخ صدوق (ره) خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات و درگیری‌های خانواده‌ها مطمئنا توجه کردن به سلامت روح و روان و جسم شهروندان جامعه امروزی را نجات می‌دهد.

مراکز مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 علاوه بر برگزاری غرفه‌های سلامت در جشنواره سلامت برنامه‌های دیگری چون مراقبت در برابر بیماری‌ها و مراقبت از سالمندان و ... را دارد که علاقه‌مندان جهت اطلاع از برنامه‌های هفته سلامت می‌توانند به یکی از مراکز فرهنگی هنری منطقه 20 مراجعه کنند.

خانواده سالم

خانواده بالنده و سالم، براساس امکانات و وضع موجود و نیازهای افراد برنامه‌ریزی می‌کنند اما اگر چیزی مزاحم برنامه‌شان شد، می‌توانند به آسانی خود را با آن تطبیق دهند.

پدر و مادر در خانواده سالم و بالنده خود را رهبر و هدایتگر جریان رشد فرزند می‌دانند و نه ارباب و حاکم. در خانواده سالم، رفتار پدر و مادر با آنچه که به او می‌گویند مطابقت کامل دارد.

مراقب زمان هستند و می‌کوشند تا در هر فرصتی که فرزندشان آمادگی گوش کردن داشته باشد با او صحبت کنند. وقتی فرزند مرتکب اشتباهی شد، پدر و مادر در کنار او قرار می‌گیرند تا از او حمایت کنند و این موجب می‌شود که فرزند اشتباه خود را از طریق غلبه بر ترس یا احساس گناهش جبران کند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول