اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اردبیل:

65 درصد شرکت‌کنندگان آزمون پزشکی دختر هستند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: 65 درصد شرکت‌کنندگان در آزمون پزشکی دانشگاه آزاد دختر هستند.

65 درصد شرکت‌کنندگان آزمون پزشکی دختر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین شامل صبح امروز در حاشیه برگزاری آزمون سراسری پزشکی دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در این آزمون بیش از 7 هزار و 100 داوطلب شرکت کردند که در دانشگاه آزاد اردبیل و خلخال با هم رقابت می‌کنند.

وی بیان کرد: در رشته پزشکی و پیراپزشکی 5 هزار و 350 نفر و در رشته‌های کاردانی پیوسته علوم پزشکی نیز یک‌هزار و 730 نفر داوطلب شرکت دارند.

این مسئول با اعلام اینکه آزمون در دو نوبت صبح و عصر روز گذشته و صبح امروز برگزار شد خاطرنشان کرد: در رشته پزشکی 10 تا 15 درصد افزایش شرکت‌کننده داریم اما در سایر رشته‌ها تعداد شرکت‌کنندگان ثابت مانده است.

شامل با اعلام اینکه 35 درصد شرکت‌کنندگان را نیز پسران تشکیل می‌دهند گفت: ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اردبیل در رشته پزشکی 50 نفر و در رشته پرستاری و مامایی نیز 50 نفر است اما در مقطع کاردانی توسعه و افزایش ظرفیت را شاهد هستیم.

وی اعلام کرد؛ نتایج این آزمون نیمه دوم شهریورماه اعلام می‌شود تا پذیرفته‌شدگان بتوانند از ابتدای مهرماه تحصیل خود را در رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اردبیل و خلخال ادامه دهند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تصریح کرد: دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر سعی کرده است همچون سایر حوزه‌ها توسعه دامنه‌داری را از لحاظ کمی و کیفی انجام دهد تا فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بتوانند بازار کار مناسبی را پیدا کنند.

شامل یادآور شد؛ دانشگاه آزاد اردبیل یکی از مجهزترین و باسابقه‌ترین دانشگاه‌های کشور در چند سال اخیر با توجه مسئولان توسعه کمی و کیفی یافته به طوری که به نظر می‌رسد در رشته علوم پزشکی فرآیند جذب و تحصیل یک فرآیند مطلوب و روبه صعود است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول