اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساوجبلاغ خبر داد

حمایت‌ مالی از طرح‌های آبیاری نوین در ساوجبلاغ

خبرگزاری فارس: فرماندار ساوجبلاغ گفت:‌ کشاورزان این شهرستان در صورت تبدیل سیستم آبیاری اراضی تحت مالکیت خود به شیوه‌های مدرن، از حمایت‌های مالی برخوردار می‌شوند.

حمایت‌ مالی از طرح‌های آبیاری نوین در ساوجبلاغ

علی حدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با تحقیقات و پیشرفت‌های علمی و صنعتی، دیگر برای همگان اثبات شده است که شیوه‌های سنتی آبیاری مزارع و باغات، هزینه‌های بسیاری را به کشاورزان تحمیل می‌کند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر شیوه سنتی آبیاری موجب هدر رفتن آب شده و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبودی که کشور برای تامین آب مورد نیاز خود دارد، دیگر استفاده از شیوه‌های قدیمی جوابگو نیست.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: متاسفانه هنوز در برخی از مزارع و باغات شاهد مدیریت غیر علمی آب هستیم و این امر موجب شده است که مصرف آب در اراضی به بیش از 60 درصد مورد نیاز برسد.

حدادی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها، این شیوه از نظر مالی نیز کشاورزان را متضرر کرده و نیاز است که شیوه‌های سنتی آبیاری مزارع به مدرن و قطره‌ای تغییر کند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در ساوجبلاغ مبنی بر اینکه برخی از کشاورزان معقتد هستند، استفاده از شیوه‌های مدرن آبیاری نیازمند تجهیزات ویژه و همچنین صرف هزینه‌های مالی سنگنین است، آیا برای تامین این هزینه‌ها اقدامی صورت می‌گیرد؟ گفت: هزینه‌ها تنها در همان ابتدای اجرای طرح است و بلافاصله با صرفه‌جویی حدود 30 الی 60 درصدی در مصرف آب هزینه‌ها جبران می‌شود.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ متذکر شد: با این وجود دولت حمایت‌های مالی ویژه‌ای در این حوزه در نظر گرفته است که خوشبختانه موجب تشویق باغداران و کشاورزان برای تغییر شیوه‌های آبیاری شده است.

حدادی گفت: هم اکنون فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ساوجبلاغ آمادگی کامل دارند تا کشاورزان علاقه‌مند به اجرای طرح آبیاری مدرن را مورد حمایت مالی قرار دهند.

وی تاکید کرد: برای تحقق این مهم تسهیلات مالی با سود کم و بازگشت بلند مدت در نظر گرفته شده است که در اختیار کشاورزان ساوجبلاغی قرار می‌گیرد.

حدادی در پایان اعلام کرد: کشاورزان و باغدارانی که تمایل به اجرای این طرح در مزارع و باغات خود دارند، می‌توانند برای بهره‌مندی از حمایت‌های مالی فوق به اداره کشاورزی شهرستان مراجعه و مراحل اداری را طی کنند.

انتهای‌پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول