اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری بستک:

ترویج سیستم‌های آبیاری جدید، راه نجات کشاورزی است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری بستک با اشاره به کمبود منابع آبی در این شهرستان گفت: ترویج و توسعه سیستم‌های جدید آبیاری مناسب با شرایط کنونی، می‌تواند کشاورزی را ار رکود دور نگه دارد.

ترویج سیستم‌های آبیاری جدید، راه نجات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، فلکناز دهقانی امشب در دیدار با مدیران سابق و کنونی جهاد کشاورزی این شهرستان، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی شاخص‌ها به پیشرفت‌ها و دستاوردهای خوبی نائل آمده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در منطقه و جهان داری عزت و استقلال است، افزود: در سایه این پیشرفت‌ها و موفقیت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایران به عنوان الگویی برای سایر ملت‌ها تبدیل شده است.

سرپرست فرمانداری بستک با بیان اینکه هیچ تهدیدی مانع حرکت و روند رو به رشد ایران اسلامی نخواهد شد، ادامه داد: با همدلی، اتحاد ملی و در سایه رهبری رهبر فرزانه انقلاب تهدیدات به فرصت‌ها مبدل شده و خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بستک با اشاره به نامگذاری سال 1391 بیان داشت: جا دارد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مزین شده است برای تحقق شعار معظم‌له در حوزه تولید و بخش کشاورزی که در جبهه نخست تولید ملی است با هدف بالا بردن تولید، کیفیت محصولات تولیدی، افزایش بهره‌وری، گام‌های اساسی برداشته شود.

این مسئول با بیان اینکه منابع آبی در استان‌های جنوبی و به ویژه شهرستان‌هایی همانند بستک محدود و در شرایط خشکسالی‌ غیر قابل تمدید است افزود: لازم با شرایط آبی موجود هر چه بیشتر در راه بهره‌‌گیری از سیستم‌هایی که کاهش مصرف آب را به دنبال دارد اقدام کنیم.

وی گفت: هر چند که در بستک میانگین بارش سالانه بسیار پائین‌تر از میانگین کشوری است اما با همین وجود میزان قابل توجهی از نزولات به دلیل گذر از گنبدهای نمکی، شور شده و برای مصارف کشاورزی و شرب غیر قابل استفاده می‌شود که این امر لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی را چندین برابر می‌کند.

دهقانی با بیان اینکه این مهم با مکانیزه کردن بخش کشاورزی محقق خواهد شد، افزود: امیدواریم با حمایت از تولید و تولیدکنندگان و بسترسازی مناسب برای علمی کردن بخش تولید گام‌های محکم و موثری در راستای تحقق توسعه ملی برداشته شود و شاهد شکوفایی اقتصادی و تولید پایدار باشیم.

سرپرست فرمانداری بستک با اشاره به جابجایی‌های اخیر مدیران جهاد کشاورزی این شهرستان، گفت: مسئولیت‌ها مقطعی است آنچه ماندگار است خدمت صادقانه به مردم، امانتداری، اجرای قانون و مقررات نظام اسلامی و مردمی بودن است که برای همیشه ماندگار خواهد بود.

دهقانی افزود: مهم خدمت رسانی به مردم است و این که چه فردی این مسئولیت را به عهده می‌گیرد مهم نیست که امیدواریم با انتقال تجربیات کارهای نیمه تمام به اتمام برسد.

وی در پایان از "خدمات 20 ساله" حسین رضایی رئیس سابق جهاد کشاورزی تشکر و قدردانی و برای عباس مویدی رئیس جدید جهاد کشاورزی آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول