اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

توسعه آبیاری نوین از فعالیت‌های شاخص خرم‌دره است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توسعه روش‌های آبیاری نوین از فعالیت‌های شاخص و برتر شهرستان خرم‌دره است.

توسعه آبیاری نوین از فعالیت‌های شاخص خرم‌دره است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد تاراسی در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی، ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و صنعتی و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان و شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: شهرستان خرم‌دره 407 کیلومتر مربع مساحت دارد که کوچکترین شهرستان استان زنجان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان بارش این شهرستان به صورت سالانه 280 میلی متر است، افزود: 7 هزار و 500 بهره‌بردار بخش کشاورزی نیز در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به جاری‌شدن یک رودخانه دایمی در این شهرستان خاطرنشان کرد: 174 رشته چشمه، 47 دهنه قنات و 274 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در شهرستان خرم‌دره وجود دارد.

وی با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت دشت خرم‌دره به عنوان مهم‌ترین قطب کشاورزی و دامپروری استان زنجان محسوب می‌شود، افزود: 21 هزار  و 384 هکتار اراضی قابل کشت در این شهرستان وجود دارد.

تاراسی با اشاره به اینکه این شهرستان در رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است، افزود: در زمینه شیر نیز در رتبه دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه این شهرستان در زمینه تولید جوجه یکروزه رتبه نخست را دارد، خاطرنشان کرد: 864 ماشین‌آلات عمده نیز در اختیار بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول