اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات میانمار سکوت کرده‌اند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند در برابر جنایات میانمار سکوت و ماهیت اصلی و دروغین خود را بار دیگر آشکار کردند.

مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات میانمار سکوت کرده‌اند

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: یکی از مسائلی که همواره دستاویزی برای غرب در جهت اعمال سیاست‌های استکباری بوده و هست، موضوع حقوق بشر و حقوق ملت‌ها است.

وی تصریح کرد: طی 200 سال اخیر چندین جنگ بزرگ با ادعای دفاع از حقوق بشر از سوی غربی‌ها به راه افتاده و آنها با لشکرکشی و ریختن خون بیگناهان مدعی می‌شوند که این جنگ‌افروزی را برای دفاع از حقوق ملت‌ها انجام داده‌اند.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: نهادها و سازمان‌های متعددی در غرب طی سال‌های اخیر با ادعای دفاع از حقوق بشر تشکیل شده که هدف اصلی این مراکز، پیگیری سیاست‌های مغرضانه و ضد بشری کشورهای زورگوی غربی است.

کوثری افزود: برای مردم روشن شده که هر کشوری با سیاست‌های ظالمانه غربی‌ها مخالفت می‌کند، متهم به نقض حقوق بشر می‌شود و در مقابل حکومت‌های دیکتاتوری و ظالم بسیاری وجود دارند که از حمایت مستقیم غرب برخوردار هستند.

وی با اشاره به فجایع  بحرین و رخدادهای اخیر در سوریه اظهار داشت: برای نمونه کافی است به شرایط این دو کشور نگاه کرده و نحوه عملکرد غربی‌ها با مقوله حقوق بشر را بهتر بشناسیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در بحرین بیش از یک سال است که شیعیان معترض تنها به این بهانه که می‌خواهند حقوق مسلم خود را کسب کنند کشته و زخمی‌ می‌شوند و کشورهایی مثل عربستان به بحرین لشکرکشی هم کرده‌اند.

تناقض گویی غرب آشکار است

کوثری افزود: روزانه ده‌ها نفر در بحرین کشته و زخمی و زندانی می‌شوند و شاهد بودیم که کودکان نیز توسط حاکمیت این کشور به زندان افتاده‌اند، اما حتی یک مورد اعتراض از سوی مدعیان دفاع از حقوق بشر در این مدت شنیده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: در مقابل سوریه قرار دارد که شاهد ترور و خون‌ریزی و آدم‌کشی در این کشور هستیم، اما به دلیل اینکه حاکمیت سوریه با غربی‌ها همراهی نمی‌کند، آنها تمام توان خود را برای سرنگونی حکومت بشار اسد به میدان آورده‌اند.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر تاکید کرد: امروز تناقض‌گویی مدعیان دفاع از حقوق بشر آشکار شده و همه می‌دانند که این مقوله در حقیقت دستاویزی برای غربی‌ها است تا اهداف خود را علیه حکومت‌های آزاده و عدالت‌طلب پیگیری کنند.

چرا غربی‌ها در مقابل وقایع میانمار سکوت کرده‌اند؟

کوثری در بخش دیگری از سخنان خود به وقایع فجیع و جنایت‌بار میانمار و کشتار دسته‌ جمعی مسلمانان اشاره کرد و گفت: چگونه‌ است غربی‌ها و سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر در برابر این کشتار و جنایت سکوت کرده‌اند؟

وی تاکید کرد: آنها اگر در سخن خود صادق هستند، باید به حکومت میانمار فشار آورده تا دست از جنایت علیه بشریت و مسلمانان برداشته و با عوامل این جنایت آشکار برخورد کند.

کوثری در پایان بیان داشت: به طور قطع در این زمینه نیز مانند وقایع بحرین صدایی از مدعیان دروغین بر نمی‌آید و سکوت در برابر جنایات میانمار لکه ننگ دیگری در کارنامه غربی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول