اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شهرستان ورزقان در مجلس خبر داد

انعقاد قرارداد احداث کارخانه ذوب و اسید سولفوریک با کشور فنلاند

خبرگزاری فارس: نماینده شهرستان ورزقان در مجلس از انعقاد قرارداد احداث کارخانه ذوب و اسید سولفوریک سونگون ورزقان با شرکت اتوتک کشور فنلاند و شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد.

انعقاد قرارداد احداث کارخانه ذوب و اسید سولفوریک با کشور فنلاند

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، الله‌وردی دهقان صبح امروز در شورای اداری شهرستان ورزقان، با اشاره به تسریع در روند طرح‌های توسعه مجتمع مس سونگون ورزقان اظهار کرد: قرارداد احداث کارخانه ذوب اسید سولفوریک سونگون ورزقان با اعتبار 565 میلیارد تومان و با هدف تولید 200 هزار آند و 750 هزار تن اسید سولفوریک در سال، با شرکت اتوتک کشور فنلاند و شرکت ملی صنایع مس ایران منعقد شد.

عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اتمام این پروژه مستقیماً برای 600 نفر اشتغال فراهم خواهد شد.

دهقانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 100درصد آب سد ستارخان اهر از ورزقان تامین می‌شود، خواستار تخصیص حق‌آبه به کشاورزان ورزقان، به لحاظ نیاز شدید به آب از سد ستارخان شد.

دهقانی گفت: متاسفانه در گذشته به این امر مهم توجه نشده و کشاورزان در ورزقان با مشکل جدی برداشت آب از حوزه آبدهی به این سد شده‌اند.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول