اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران:

ساخت کارخانه کمپوست دو شهر مازندران در اولویت افتتاح قرار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران گفت: ساخت کارخانه کمپوست زباله در شهرهای بهشهر و قائمشهر در اولویت افتتاح قرار دارد.

ساخت کارخانه کمپوست دو شهر مازندران در اولویت افتتاح قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید علی حجازی صبح امروز در بازدید از مراحل ساخت کارخانه کمپوست زباله بهشهر اظهار داشت: ساخت کارخانه کمپوست زباله در بهشهر با تلاش‌های شهردار به مراحل پایانی عملیات ساختمانی رسیده و با نصب تجهیزات در حال حاضر بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حجازی افزود: ساخت کارخانه کمپوست زباله در شهرهای بهشهر و قائمشهر در اولویت افتتاح قرار دارد که با تزریق اعتبارات لازم، این مهم محقق می‌شود. 

وی به کمک‌های استاندار و معاون عمرانی استاندار در بخش پسماند اشاره کرد و گفت: برای برون رفت از مشکلات موجود در زباله استان نمی‌توان از تلاش‌های مسئولان ارشد استان به راحتی عبور کرد که در ادامه راه نیز نیازمند کمک‌های اعتباری این افراد هستیم.

این مسئول تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران حل مشکلات پسماند است که از تاکیدات جدی استاندار نیز است.

حجازی یادآور شد: در صورتی که پسماندهای شهری از مبدا تفکیک شوند، می‌توان از آن به عنوان یک فرصت برای اشتغال و بهره‌برداری استفاده کرد.

رئیس هئیت امناء موسسه بازیافت مازندران عنوان کرد: اگر زباله را به حال خود رها کنیم تبدیل به معضلی خطرناک می‌‌شود و اگر تفکیک شود سرمایه‌ای ارزشمند از آن بوجود خواهد آمد.

وی بیان داشت: می‌توان با فراهم کردن امکانات لازم زمینه فعالیت تفکیک زباله از مبدا را مهیا کرد و در این بین باید از افراد متخصص و تئوری‌های کارشناسانه استفاده کرد.

حجازی به فرهنگ‌سازی در حوزه پسماند اشاره کرد و گفت: نباید با طرح‌های شتاب‌زده و عدم  پشتوانه‌های علمی و پژوهشی در طرح‌های مدیریت پسماند کار کرد بلکه نیاز است با فرهنگ‌سازی تولید زباله را کاهش دهیم.

رئیس هیئت امناء موسسه بازیافت مازندران متذکر شد: اگر زباله را به حال خود رها کنیم تبدیل به معضلی خطرناک خواهد شد و اگر تفکیک شود سرمایه‌ای ارزشمند از آن بوجود خواهد آمد.

این مسئول اذعان داشت: می‌توان با فراهم کردن امکانات لازم زمینه فعالیت تفکیک زباله از مبدا را مهیا کرد و در این بین باید از افراد  متخصص و تئوری‌های کارشناسانه استفاده کرد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول