اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان:

ثبت‌نام 3 هزار جویای کار آبادانی برای طرح توسعه کشاورزی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان از ثبت‌نام 3 هزار و 37 جویای کار آبادانی برای طرح توسعه کشاورزی خبر داد.

ثبت‌نام 3 هزار جویای کار آبادانی برای طرح توسعه کشاورزی

سید علی حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر بیش از دو سوم محدوده صنعتی آبادان و خرمشهر مانند شهرک صنعتی و پالایشگاه و بندر زیر پوشش منطقه آزاد اروند قرار دارد که این منطقه می‌تواند با وجود پتانسیل‌های بالا نیروهای بومی بیشتری را در ارتباط با اشتغال جذب و به کار گیرد.

وی در ادامه به ساماندهی متقاضیان کار برای فعالیت در طرح توسعه کشاورزی این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدا مرداد ماه سال‌جاری بیش از 3 هزار و 37 متقاضی طرح توسعه کشاورزی ثبت‌نام کرده‌اند که تا کنون تعداد یک‌هزار و 947 نفر راستی‌آزمایی شدند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان تعداد تعاونی‌های ایجاد شده در این شهرستان را تاکنون 34 تعاونی عنوان کرد و افزود: بیش از 408 نفر در قالب تعاونی تحت آموزش قرار گرفتند و این افراد و تعاونی‌های ایجاد شده می‌توانند از اعتبارات تعیین شده بهره‌مند شوند.

وی تعاونی‌های تشکیل شده را در زمینه‌ پرورش ماهی و میگو، زراعت، پرورش قارچ، طرح گلخانه، کشاورزی، باغداری و باغبانی، کشت صیفی جات، صنایع تولیدی، پرورش شتر مرغ، پرورش گوسفند، پرورش مرغ اعم از گوشتی و غیر گوشتی، دامداری، پرورش کبک و بلدرچین، دامپروری، پرورش گل و گیاه، صنایع تبدیلی کشاورزی، بسته‌بندی خرما، تأمین نیاز نخلداران، خدمات مکانیزاسیون کشاورزی و جمع آوری و توزیع محصولات کشاورزی عنوان کرد.

حسینی در ادامه در زمینه کار و کاریابی برای جویندگان کار که از طریق بخش خصوصی گفت: در سه ماهه اول سال 91 نزدیک به 200 نفر جوینده کار ثبت‌نام کرده که همگی به کارفرمایان مختلف معرفی شدند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان ادامه داد: تا کنون تعداد 50 نفر از این نیروها مشغول به‌کار شدند که این افراد از طریق بنگاه کاریابی و همچنین مستقیماً از سوی اداره کار معرفی شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با مساعد کردن زمینه اشتغال توسط مسئولان بتوان نیروهای بومی بیشتری را در بخش‌های مختلف مشغول به کار کرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول