اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام

هیئت‌ها از کشتار دام در مساجد خودداری کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: به منظور جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام، از کشتار دام هیئت‌ها در مساجد برای پخت نذری جلو گیری می‌شود و در این راستا متولیان دام‌های خود را برای قربانی به کشتارگاه ببرند.

هیئت‌ها از کشتار دام در مساجد خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، ولی‌الله جغتایی ظهر امروز در جلسه‌ هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز بهداشت شهرستان سبزوار، اظهار کرد: در این جلسه با توجه به افزایش مصرف فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت سفید و قرمز در آشپزخانه‌های مساجد در ماه مبارک رمضان توصیه‌های بهداشتی لازم در ارتباط با نحوی تهیه، خرید از مراکز مجاز و معتبر و همچنین بسته‌بندی و نگهداری گوشت در آشپزخانه تا زمان مصرف مطالبی توسط کارشناس دامپزشکی ارائه شد.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار ادامه داد: همچنین با توجه به مواردی از ذبح دام به‌عنوان قربانی و نذورات در معابر و مساجد و خطر انتقال انواع بیماری‌های مشترک به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو، از متصدیان و متولیان  هیئت‌ها خواسته شد تا دام‌های خود را برای قربانی به کشتارگاه ببرند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول