اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از بروز تب کریمه‌کنگو

پیش‌سردکن گوشت در کشتارگاه دام بیدخت گناباد فعال شد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: پیش‌سردکن گوشت و آلایش در کشتارگاه دام بیدخت گناباد به صورت موقت آغاز شد.

پیش‌سردکن گوشت در کشتارگاه دام بیدخت گناباد فعال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد،علیرضا قدرتی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیماری تب کریمه‌کنگو یک عفونت حاد ویروسی کشنده است که عمدتاً از طریق تماس با دام آلوده، فرآورده‌های خام دامی آلوده، گزش کنه‌های آلوده یا در اثر تماس با ترشحات فرد آلوده به انسان منتقل می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: در راستای انجام دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور و با هدف جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام خصوصاً تب کریمه‌کنگو که از طریق گوشت و فرآورده‌های کشتارگاهی قابل انتقال به انسان است، شهرداری بیدخت با تجهیز خودروی سردخانه‌دار عمل پیش‌سرد کردن لاشه و آلایش خوراکی حاصل از کشتار دام را به صورت موقت آغاز کرد.

وی افزود: این اقدام تا زمان راه‌اندازی سردخانه به عنوان یک راه‌حل موقت عملی و سریع برای سایر کشتارگاه‌های دامدارای است.

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد در ادامه از تشکیل جلسه ساماندهی کشتارگاه‌های دام شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: لزوماً پیش‌سرد کردن گوشت و فرآورده‌های خوراکی حاصل از کشتار باید تا احداث سردخانه در کشتارگاه‌ها به عنوان راه‌حل موقت استفاده شود.

قدرتی افزود: با هدف ارتقای سطح آگاهی افراد در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری‌های مشترک، یک دوره آموزشی پیش‌گیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام برای شاغلین در کشتارگاه دام بخش کاخک شهرستان گناباد برگزار شد.

وی افزود: این دوره آموزشی با حضور کارشناسان شبکه دامپزشکی (پست دامپزشکی کاخک) و مرکز بهداشت کاخک در محل جهاد کشاورزی بخش کاخک برگزار شد.

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد ادامه داد: در این جلسات مخاطرات بیماری‌های مشترک به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو تشریح شد و قصاب‌ها و شاغلان کشتارگاه در ارتباط با رعایت نکات بهداشتی کشتار دام و نیز رعایت اصول حفاظت فردی مثل استفاده از لباس کار، دستکش، عینک و ماسک توجیه شدند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو و لزوم آگاهی افراد جامعه برگزاری چنین دور‌ه‌های آموزشی لازم و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قدرتی از دامداران و افرادی که به واسطه شغل خود ناگزیر از تماس با دام و فرآورده‌های دامی هستند خواست با سم‌پاشی به موقع دام و جایگاه و کنترل حشرات و کنه‌ها از انتقال بیماری به دامداری و نیز به خود جلوگیری کنند.

قدرتی در پایان از تمام شهروندان خواست برای حفظ سلامت خود از تماس غیر ضروری با دام و فرآورده‌های خام، کشتار دام در خارج از کشتارگاه و خرید گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول