اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

300 مهندس عضو نظام فنی روستایی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در حال حاضر 300 نفر در استان اردبیل در قالب نظام فنی روستایی با بنیاد مسکن در طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی مشارکت دارند.

300 مهندس عضو نظام فنی روستایی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های بهسازی و نوسازی تعدادی از روستاهای جوار اردبیل اظهار داشت: ما از اولین روز اجرای طرح بهسازی و نوسازی مساکن روستایی بحث نظارت‌های فنی را جدی گرفته‌ایم و معتقدیم تقویت این بخش می‌تواند آسیب‌ها و خطرات احتمالی را به حداقل برساند.

وی پراکندگی روستاها و تعدد خدمات ارایه شده را یادآور شد و تصریح کرد: ما سعی داریم موضوع طراحی و بحث نظارت را از طریق نظام فنی روستایی پیگیری کنیم که در این ارتباط سعی کردیم از دانش‌آموختگان گروه‌های مختلف رشته‌های مهندسی همچون عمران، معماری، تأسیسات و... استفاده کنیم.

حاج‌علیزاده خاطرنشان کرد: نظام فنی روستایی به مانند نظام مهندسی به جهت نظارت در طرح‌های نوسازی و مقاوم‌سازی منازل روستایی در بخش طراحی و نظارت فعالیت دارند.

این مسئول ساخت مسکن در روستاها با کمک گروه‌های ماهر از طراحان، معماران، مهندسان و فعالان حوزه ساختمان‌سازی انجام شده و با کمترین چالش این اقدام مثبت همچنان ادامه دارد.

وی از کاهش نرخ واحدهای مسکونی کم دوام در چند سال اخیر خبر داد و اضافه کرد: اگر آمار سرشماری سال 90 به صورت رسمی منتشر شود به یقین شاهد می‌باشیم واحدهای مسکونی کم دوام روستایی در استان به کمتر از 50 درصد رسیده است.

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به مقاوم‌سازی 48 هزار خانه روستایی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: بنیاد مسکن در شش سال اخیر موفق شده است بیش از 50 درصد منازل کم دوام و بی‌دوام روستایی را نوسازی و مقاوم‌سازی کند.

حاج‌علیزاده مجموع خانه‌های کم دوام و بی‌دوام روستایی را 83 هزار واحد اعلام کرد و بیان داشت: بیش از 48 هزار واحد از این تعداد نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به تسهیلات بانکی پرداختی برای احداث و بهسازی مسکن روستایی یادآور شد: پرداخت تسهیلات بخش عمده‌ای از مشکلات روستاییان را جوابگو بوده به طوری که از ابتدای آغاز به کار اعطای تسهیلات بیش از 50 هزار نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند.

حاج‌علیزاده گفت: از این تعداد 45 هزار نفر با بانک‌ها عقد قرارداد کرده و 36 هزار نفر نیز پایان کار ساختمانی دریافت کردند.

وی مبلغ تسهیلات پرداختی را 12 میلیون تومان با سود چهار درصد و مدت زمان بازپرداخت 12 ساله اعلام کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول