اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل بنیاد مسکن فارس خبر داد:

فعالیت 1300 ناظر فنی ساختمان روستایی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 300 ناظر فنی روستایی در فارس مشغول فعالیت هستند که 90 ناظر دیگر به بنیه نظارتی این نهاد در شهرستان‌های این استان افزوده می‌شود.

فعالیت 1300 ناظر فنی ساختمان روستایی در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، خداخواست شهبازی صبح امروز در بازدید از نحوه برگزاری ششمین آزمون ورودی ناظران فنی روستایی بنیاد مسکن فارس که با نظارت دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: 40 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند و بر ماست که با رعایت استانداردهای ساخت در استحکام واحدهای مسکونی و به منظور کاهش اثرات بلایای طبیعی، با انجام نظارت‌های علمی و عملی کوشا باشیم.
این مسئول با بیان اینکه در گذشته نظارت چندانی بر ساخت مسکن روستایی وجود نداشت گفت: از سال 1377 نظارت بر ساخت مسکن روستایی به بنیاد مسکن کشور محول شد و نظارت بر ساخت واحدهای مسکونی روستایی روند علمی خود را طی می‌کند.
شهبازی افزود: هر ساله آزمون ورودی ناظران فنی برگزار می‌شود تا با گزینش بهترین‌ها شاهد بهبود کیفیت ساخت مسکن روستایی مطابق با استانداردهای ملی و جهانی باشیم.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 300 ناظر فنی روستایی در این استان مشغول فعالیت هستند و با برگزاری این آزمون 90 ناظر فنی دیگر به بنیه نظارتی این نهاد در شهرستان‌ها افزوده می‌شود.
شهبازی خاطرنشان کرد: نظارت علمی بر انجام این آزمون بر عهده سه استاد دانشگاه صنعتی شیراز است.
وی با بیان این که فارس یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور است به آمارهای سال گذشته زلزله در این استان اشاره و اضافه کرد: امروز ضرورت رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی برای ساخت مسکن روستایی بیش از پیش دارای اهمیت است.
در این بازدید همچنین فرج‌الله نصیری معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن فارس نیز با مهم برشمردن اهداف برگزاری این آزمون گفت: 90 ناظر فنی در 22 شهرستان استان فارس به فعالیت مشغول می‌شوند.
وی نظارت و اعمال مقررات ملی ساختمان و رعایت استانداردهای موجود در امر ساخت واحدهای مسکونی روستایی را یکی از اولویت‌های اصلی در شرح وظایف ناظران فنی دانست و تصریح کرد: تمام ناظران فنی انتخاب شده، بومی شهرستان‌های مورد نظر هستند تا نظارتی مستمر بر اجرای پروژه‌ها داشته باشند.
در ادامه علیرضا الوند کارشناس امور فنی حوزه معاونت امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن که به عنوان بازرس در این آزمون حضور داشت بیان کرد: استان فارس مبتکر و پیشتاز طرح ایجاد نظام فنی روستایی در کشور است و تا کنون توفیقات بسیاری در این بخش به دست آورده است.
به گفته وی در کل کشور بیش از 10 هزار ناظر فنی روستایی مشغول فعالیت هستند تا نظارت و رعایت مقررات ملی ساختمان در روستاها را مورد توجه جدی قرار دهند.
این مسئول ادامه داد: نظام فنی روستایی از جایگاهی مطلوب در امر نظارت و آموزش‌های تخصصی هدفمند برخوردار است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول