اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌شمالی

سهم اشتغالزایی خراسان‌شمالی 26 هزار فرصت شغلی اعلام شد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌شمالی سهم اشتغالزایی این استان در سال جاری را 26 هزار و 506 فرصت شغلی عنوان کرد.

سهم اشتغالزایی خراسان‌شمالی 26 هزار فرصت شغلی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسن قلی‌زاده ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال خراسان‌شمالی اظهار کرد: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی 5 هزار و 850 میلیون ریال در قالب تسهیلات مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه سهم هر یک از دستگاه‌ها برای تحقق این میزان اشتغال و همچنین میزان تعهد بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مشخص شده است، افزود: مدیران برای تحقق این میزان تعهد اشتغالزایی در سال جاری که به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده اهتمام داشته باشند.

به گفته قلی‌زاده از مجموع تسهیلات پیش‌بینی شده برای اشتغالزایی در سال جاری 3هزار و 860 میلیون ریال از محل مانده بنگاه‌های زودبازده و یک‌هزار و 990 میلیون ریال از محل منابع بانک‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به روند اجرای طرح‌های مشاغل خانگی و پرداخت تسهیلات اظهار کرد: بر اساس آمار دستگاه مرتبط سال گذشته بیش از 5 هزار مورد مجوز را برای مشاغل خانگی صادر کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه از این میزان 3 هزار و 480 طرح در قالب 132 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، گفت:‌ پرداخت تسهیلات به سایر طرح‌های مشاغل خانگی تا شهریور امسال ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه سال گذشته 30 هزار فرصت شغلی در این استان فراهم شد، گفت: تعهد استان برای ایجاد فرصت‌های شغلی 18 هزار مورد بوده است.

علی‌ حسین‌پورپاکزاد تصریح کرد: کمیته امداد، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صندوق مهر بیشترین سهم ایجاد فرصت شغلی در استان را داشتند.

وی همچنین با بیان اینکه در قالب ابلاغ سهم امسال خراسان‌شمالی برای ایجاد فرصت‌های شغلی سهم هر شهرستان و دستگاه مشخص شده است، بر تلاش دستگاه‌ها به منظور تحقق سهم استان در سال جدید تاکید کرد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول