اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد:

سیاه‌نمایی در برخی مطبوعات همنوایی با دشمن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه سیاه‌نمایی در برخی مطبوعات در هنگامه کنونی که در برابر همه استکبار جهانی مقاومت می‌کنیم، همنوایی با دشمن است.

سیاه‌نمایی در برخی مطبوعات همنوایی با دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امین کمالوندی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد اعم از خبرنگاران و سردبیران و سرپرستان اظهار کرد: مطبوعات به حتم شرایط کنونی کشور را خواهند سنجید چرا که دشمن اکنون شمشیر را برای مقابله از رو بسته است.

وی به اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و گفت: نباید با دست خود خبری بزنیم که تشویش اذهان عمومی شود در صورتی که دشمن اکنون بیشترین فشار را از بیرون بر ما وارد می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: آزادی بیان را قبول داریم و اساسا آزادی بیانی که اکنون در جمهوری اسلامی وجود دارد در کمتر کشوری دیده می‌شود، بر همین اساس باید از این آزادی برای خدمت به توسعه کشور استفاده کرد.

کمالوندی در ادامه گفت: نباید نقد را با سیاسی‌کاری اشتباه بگیریم و رسانه‌ها نباید خود را آلت دست سیاسی‌کاری برخی افراد و گروه‌ها کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید بیش از هر چیز امانت‌دار کشور و مردم و نظام خود باشند، تصریح کرد: باید مشکلات حقیقی مردم را فارغ از سیاسی‌کاری منعکس کنیم.

این مسئول در ادامه با بیان پاره‌ای از مشکلات حرفه‌ای پیش روی مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: جای خوشحالی است که اکنون به اندازه استان‌های بزرگ در کشور هفته‌نامه و سایت داریم و در مقابل استان‌هایی همچون لرستان که دو برابر ما جمعیت و وسعت دارند چند برابر آن‌ها رسانه در این استان وجود دارد.

 

مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد عاری از مقاله و تحلیل است/هر نوشته‌ای تحلیل نیست

وی عنوان کرد: ولی جای بسی نگرانی است که چرا در هیچ کدام از هفته‌نامه‌ها و نشریات مکتوب ما حتی یک مقاله و یا تحلیل وجود ندارد. 

کمالوندی تحلیل و مقاله را غیر از آن چیزی دانست که در رسانه‌های مکتوب این استان وجود دارد و گفت: کار حرفه‌ای این نیست که آگهی عملکرد خود را در صفحه یک قرار دهیم و آنگاه انتظار داشته باشیم دیگران به چشم حرفه‌ای به ما نگاه کنند.

مدیرکل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این مطلب که رسانه و مطبوعات این استان باید هر روز و هر هفته در حال تغییر و تحول برای کیفی‌سازی باشند، تصریح کرد: اگر غیر از این باشد از قافله کار حرفه‌ای عقب خواهیم ماند و ناچار به درجا زدن هستیم.

 

کارهای مطبوعاتی ما قابل ارائه به جشنواره‌ها نیست

کمالوندی گفت: بسیاری از کارهای ما قابل ارائه به جشنواره‌ها نیستند و تا هنگامی که با این رویکرد پیش می‌رویم نباید انتظار مقام آوردن و حضور در عرصه‌های حرفه‌ای را داشته باشیم.

وی از کارهای بر زمین مانده در این استان که تعداد آن‌ها بی‌شمار است یادی کرد و گفت: رژیم مخلوع پهلوی زخم عمیقی بر پیکره این استان وارد کرد و ما نیز اکنون وظیفه داریم به کمک مردم و مسئولان برای التیام آن‌ها دست به کار شویم.

این مسئول با ایراد این سخن که نباید با برخی ندانم ‌کاری‌ها بر گسترش آن زخم‌ها بیفزاییم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم علیه مدیران مطلبی انتقادی بزنیم باید مدیران بی‌کفایت را به مردم معرفی کنیم.

 

بی‌کفایت‌ها را در رسانه شایسته جلوه ندهیم

مدیر ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در رسانه نمی‌توان بی‌کفایت‌ها را شایسته جلوه داد، افزود: معرفی بی‌کفایت‌ها را می‌توان در قالب کار حرفه‌ای اعم از مقاله و تحلیل بی‌طرفانه انجام داد که متأسفانه جای این کار در مطبوعات ما خالی است.

کمالوندی ادامه داد: مردم ما از این رنج می‌کشند که خدمات به درستی در برخی عرصه‌ها به آن‌ها ارائه نمی‌شود ولی در برخی عرصه‌ها نیز می‌بینیم که مسئولان ما شبانه‌روز به دنبال رفع چنین مشکلاتی هستند که آن‌ها را نیز باید مد نظر قرار داد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول