اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مدیریت بحران تاکید کرد

جلوگیری از خسارت به کشاورزی با شناخت جغرافیایی اقلیم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: با شناخت جغرافیایی از مباحثی مانند اقلیم و هوا، می‌توان از وقوع حوادث غیرمترقبه جلوگیری به عمل آورد و همچنین از میزان خسارت‌ها نیز تا حد بسیاری کاست.

جلوگیری از خسارت به کشاورزی با شناخت جغرافیایی اقلیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حسن قدمی در بازدید از طرح بانک جامع اطلاعات کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار داشت: با شناخت جغرافیایی از مباحثی مانند اقلیم و هوا، می‌توان از وقوع حوادث غیرمترقبه جلوگیری به عمل آورد و همچنین از میزان خسارت‌ها نیز تا حد بسیاری کاست.

وی افزود: از آنجا که بخش کشاورزی همواره از سوی وقایعی مانند سرمازدگی، سیل، خشکسالی، آفات و ... تهدید می‌شود بنابراین به کارگیری تکنولوژی پیشرفته اطلاع‌رسانی سریع و هشداردهنده بسیار مهم و حیاتی است.

این مسئول در ادامه اقدامات سازمان جهاد کشاورزی فارس را در راه‌اندازی سامانه اسکادا و پردازش سریع اطلاعات هوا و اقلیم را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: با این سامانه بهره‌برداران نیز به موقع از وضعیت پیش رو مطلع شده و آمادگی لازم را دارند.

در ادامه این بازدید قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز ابراز داشت: طرح کاداستر زمینه‌ساز تحولی عمیق و گسترده در عرصه کشاورزی و سایر ابعاد به شمار می‌رود و مزایای بی‌شماری را در موضوعات مختلف به‌ دنبال داشته و دارد.

مظفر قنبری افزود: اطلاعات تمام عرصه‌های کشاورزی استان فارس در طرح کاداستر جمع‌آوری شده و با طراحی نرم‌افزارهای مرتبط، در یک فضای مجازی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

قنبری تصریح کرد: برای نخستین بار در طول تاریخ سند املاک کشاورزان در شهرستان پاسارگاد تهیه شده که این اقدام، نتایج بسیار مثبتی در پی داشته و دارد.

وی با تاکید بر اینکه سنددار شدن املاک زمینه را برای کاهش 30 درصدی پرونده‌های قضایی در مورد املاک فراهم کرده است، گفت: در شهرستان پاسارگاد بالغ بر 15 درصد به سطح اراضی کشاورزی افزوده شده است.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی فارس تسهیل در اجرای طرح‌های بهینه‌سازی کشاورزی در این املاک را یکی دیگر از مزایای این طرح دانست و گفت: کشاورزان پیش از این به‌دلیل اینکه حدود املاکشان مشخص نبود، تمایلی به اجرای طرح‌های بهینه‌سازی و مشارکت در این زمینه نداشتند اما امروز خودشان برای دریافت چنین خدماتی پیشقدم شده‌اند.

در بخشی دیگر از این بازدید معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز با بیان اینکه بخش کشاورزی به دلیل بروز یکسری اتفاقات و حوادث غیرمترقبه‌ای از قبیل بلایای طبیعی و آفات از ریسک بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: تمام این موارد سبب شده است تا  توسعه خدمات بیمه‌ای در این بخش ضروری باشد.

انوشیروان کاظمی تصریح کرد: طی چند سال اخیر کاهش نزولات جوی، مشکلات متعددی را برای کشاورزان این استان فراهم کرده که بیمه توانسته است آبرومندانه‌ترین روش را برای کمک به این قشر فراهم کند.

کاظمی تصریح کرد: حمایت از تولیدکننده و بهره‌برداران از وظایف مهم مجموعه جهاد کشاورزی است و بهترین نوع این حمایت و پشتیبانی برقراری ثبات و امنیت بوده که توسط بیمه محقق می‌شود.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول