اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آستارا:

توسعه گردشگری راهکار رهایی از اقتصاد تک محصولی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: رشد و توسعه صنعت توریسم در کشور یکی از راهکارهای رهایی از اقتصاد تک محصولی کشور است که باید بیش از پیش مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران کشور قرار گیرد.

توسعه گردشگری راهکار رهایی از اقتصاد تک محصولی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، صفر نعیمی عصر امروز در مراسم آغاز عملیات ساخت حسینیه بازار ساحلی این شهرستان با اشاره به حضور انبوه گردشگران در بازار ساحلی آستارا اظهار کرد: وجود مکان مناسب برای به جای آورد فرایض دینی صدها نفر از کسبه و هزاران گردشگر و مسافر از ضروریات این بازار به شمار می‌رود.

وی با قدردانی از پیگیری‌های پایگاه مقاومت شهدای بازار ساحلی آستارا، از فرماندار و مسئولان ذی‌ربط خواست تا در احداث حسینیه این بازار همکاری مستمر داشته باشند.

نماینده مردم آستارا در مجلس، صنعت جهانگردی را بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین صنعت در دنیا دانست و افزود: بسیاری از کشورها این صنعت پویا را یک منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می‌دانند.

نعیمی با بیان اینکه امنیت گردشگران و تبلیغات صحیح در این رابطه از عوامل اصلی توسعه صنعت توریسم است، تصریح کرد: رشد و توسعه صنعت توریسم در کشور یکی از راهکارهای رهایی از اقتصاد تک محصولی کشور است که باید بیش از پیش مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران کشور قرار گیرد.

به گفته وی، تبلیغات داخلی و خارجی برای معرفی استعدادهای طبیعی و جاذبه‌های متنوع توریستی در توسعه صنعت توریسم بسیار مؤثر است.

این مسئول یکی از مهم‌ترین عواملی افول صنعت توریسم در هر کشور را فقدان امنیت در آن دانست و خاطرنشان کرد: افزایش سطح آگاهی مردم از طریق تبلیغات و اطلاع‌رسانی صحیح، مهم‌ترین عامل رشد و توسعه صنعت توریسم است.

وی، گسترش حمل و نقل را از عوامل مثبت در توسعه و رشد صنعت توریسم دانست و یادآور شد: گسترش حمل و نقل برای گردش به استان‌ها و شهرهای مختلف کشور بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش فارس، عملیات بتن‌ریزی زیربنای حسینیه بازار ساحلی آستارا در وسعتی به مساحت 400 متر مربع آغاز شد که مساحت مفید زیر بنای آن حدود 360 متر مربع است.

اعتبار اولیه احداث این حسینیه حدود 20 میلیون ریال که از محل کمک‌های کسبه بازار آستارا و اوقاف گیلان تامین شده است.

حسینیه بازار ساحلی آستارا که تابستان سال گذشته عملیات احداث آن با کلنگ‌زنی مسئولان آغاز شده بود دارای بخش‌های مختلفی از جمله بخش اداری و سرویس بهداشتی بوده که از طرف پایگاه مقاومت شهدای بازار ساحلی در دست ساخت است.

بازار ساحلی آستارا هم‌اکنون دارای 900 واحد صنفی است که روزانه بین 5 تا 20 هزار نفر گردشگر ایرانی و خارجی در آن تردد می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول