اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

اذان در فضای فعلی جامعه مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اذان که شعار مسلمانان به شمار می‌رود در فضای فعلی جامعه مغفول مانده است.

اذان در فضای فعلی جامعه مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمود شالویی ظهر امروز در نشست خبری ستاد اذان استان اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر در ایران اسلامی ریشه در معنویات دارد، اظهار کرد: اگر فرهنگ و هنر غایت مشخصی را دنبال نکند به پوچ‌گرایی منجر می‌شود و در نهایت هم‌چون غرب تنها به سمت عریانی پیش می‌رود و هدفی را دنبال نمی‌کند.

وی اذان را روزنه و دریچه‌ای برای ورود به ساحت مقدس درگاه الهی و راه شناخت عابدان صالح دانست و گفت: در کشورهایی که مذهب آنها مسیحیت است، در فاصله هر 15 تا 20 دقیقه ناقوس کلیسا به صدا درمی‌آید و معنی این صدا آن است که انسان‌ها را از شیطان دور کند و در فرهنگ دینی ما نیز اقامه اذان برای دفع وسوسه شیطان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: این شعار دینی مسلمانان در فضای فعلی مغفول واقع شده، اما در اصفهان ابداعات مبارکی در زمینه اذان روی داده و امکان گسترش فرهنگ اذان‌گویی در فضای مذهبی و متدین اصفهان موجود است.

وی با اشاره به حکایتی از مولوی در مورد اینکه فردی که کار فرهنگی انجام می‌دهد باید به تاثیر کار خود اطمینان داشته و از ابزارهای لازم هنری استفاده لازم را کند، تاکید کرد: مؤذن باید از نگاه‌های هنری به اذان توجه داشته باشد و در این صورت اذان بهترین فرصت برای انجام فعالیت فرهنگی است.

شالویی با تاکید بر اینکه برنامه‌های کوتاه‌مدت و مناسبتی و مقطعی مطلوب نظر حوزه فرهنگ نیست، گفت: حجب و حیا در فعالیت فرهنگی هم‌چون اذان مورد پسند نیست و نگاه تحسین برانگیز، مقدمه بسترسازی یک حرکت فرهنگی در جامعه است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول