اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

راهکارهای پیشگیری از خشکی دریاچه ارومیه سریع‌تر اجرایی شود

خبرگزاری فارس: معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان راهکارهای پیشگیری از خشکی دریاچه ارومیه را سریع‌تر اجرایی کنند.

راهکارهای پیشگیری از خشکی دریاچه ارومیه سریع‌تر اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه غلامرضا دیزج‌نژاد صبح امروز در چهارمین گردهمایی معاونان محیط زیست طبیعی سراسر کشور که در سالن جلسات هتل پارک ارومیه برگزار شد، بر لزوم حرکت‌های مردمی و تسریع در اجرای برنامه‌های عملی برای نجات دریاچه تاکید کرد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر توسط تشکل‌های مردمی اقدامات شاخصی در زمینه فرهنگ‌سازی در بین مردم برای استفاده اصولی از آب‌های زیرزمینی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای کنترل اتمسفر و باروری ابرها، ایجاد مرکز تحقیقات هواشناسی حوزه آبریز، توجه به سیستم جدید تولید غذا در منطقه، توسعه، ترویج، آموزش کشاورزان و جلوگیری از اتلاف مجازی آب در استان از طریق تغییر الگوی کشت از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که تاکنون در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه بود.

دیزج‌نژاد با اشاره به تبعات منفی خشک‌شدن دریاچه ارومیه، افزود: گسترش اراضی کشاورزی بدون لحاظ ظرفیت منطقه، تداوم شرایط اقلیمی، ذخیره آب در پشت سدهای پر و عدم سرمایه‌گذاری مناسب در بخش کشاورزی و محیط زیست دریاچه ارومیه، ضمن تقویت احتمال خشک‌شدن آن می‌تواند خسارات زیادی به منطقه وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر هرچه زودتر به دور از شعار و صحبت، اقدامی عملی در مورد این دریاچه صورت نگیرد، شاهد یک فاجعه انسانی و زیست محیطی خواهیم بود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول