اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی:

فرهنگ‌سازی راهکار پیشگیری از وقوع جرم است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: فرهنگ‌سازی بر اساس نیازهای جامعه مهم‌ترین راهکار مقابله با وقوع جرائم در میان اقشار مختلف است.

فرهنگ‌سازی راهکار پیشگیری از وقوع جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدعلی نصرتی در جمع اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: جامعه ایران اسلامی به واسطه وجود ولی فقیه در راس حکومت دارای بهترین نظام در جهان است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای مقابله با پاکی جامعه ایران در دوران مختلف گفت: این کشور در دوران مختلف تاریخی با حربه‌های گوناگون مورد هجوم دشمنان قرار داشته و در حال حاضر مهم‌ترین و اثرگذارترین دسیسه‌های دشمنان برای مقابله مستقیم با جوانان جامعه مواد مخدر به عنوان خانمان‌سوزترین بلای تاریخ بشر است.

وی همکاری دستگاه‌های مختلف در راستای ریشه‌کنی پدیده اعتیاد در جامعه را خواستار شد و تصریح کرد: تمام نهادها و دستگاه‌های مختلف باید خود را مکلف به اجرای سیاست‌های مقابله و مبارزه با اعتیاد بدانند و در این راستا تمام توان خود را به کار گیرند.

نصرتی اظهار داشت: توجه به مقوله اعتیاد و مواد مخدر از راهکارهای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان است چرا که با دوری جوانان از مواد اعتیادآور شاهد شکوفایی استعدادهای نهفته در اذهان این قشر خواهیم بود.

در ادامه این جلسه دادستان ارومیه در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در سال 90، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 58 جلسه در کمیته حقوق قضایی شورای مبارزه با مواد مخدر انجام شده و حاصل این جلسات اجرای 31 مصوبه و همچنین پیگیری 27 مصوبه دیگر است.

امامعلی بقائی افزود: در این میان ارائه هفت پیشنهاد به دادستانی کل کشور از موفقیت‌های چشمگیر در حوزه مواد مخدر است که از این تعداد چند مورد برای اجرا در سایر استان‌ها نیز ابلاغ شده است.

بقائی ابراز داشت: در سال جاری نیز جلساتی با اعضای کمیته تشکیل شده که مهم‌ترین مصوبه این جلسات تعیین تکلیف 58 دستگاه خودروی توقیف شده از قاچاقچیان مواد مخدر در سراسر استان است که با نظر مساعد تمام دادستان‌های استان، به زودی این خودروها به فروش می‌رسد.

دادستان ارومیه در پایان گفت: مجتمع قضایی ویژه جرائم حوزه مواد مخدر در ارومیه به صورت غیررسمی راه‌اندازی شده که برای افتتاح رسمی آن نیازمند حدود 120 میلیون تومان بودجه هستیم.

وجود 35 مرکز درمان و پیشگیری ویژه معتادان در کل استان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌‌غربی نیز به عنوان یکی از اعضای ستاد سخنران دیگر این جلسه بود که با اعلام وجود 35 مرکز درمان و پیشگیری ویژه معتادان در کل استان اظهار داشت: عمده فعالیت این مراکز بر مبنای توانمندسازی معتادان از طریق استفاده از تجارب گروه‌های همیار است.

راضیه خدادوست با اشاره به مشکلات موجود در حوزه زنان در بحث اعتیاد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل این بخش نبود مرکز ثابت درمانی است که با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در آینده نزدیک مرکزی در محوطه یکی از مراکز بهزیستی ارومیه برای این قشر احداث می‌شود تا زنان معتاد نیز در این کمپ مورد درمان قرار گیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر کریمی به عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه، با بیان برنامه‌های این کمیته در سال جاری، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌هایی با محوریت و موضوع اعتیاد در شهرستان‌های مختلف استان، بررسی نقش دین و افراد شاخص دینی در اعتیاد، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و همچنین برگزاری جلسات آموزشی برای کارکنان ادارات ارشاد سراسر استان از برنامه‌های شاخص است که در طول سال انجام می‌شود.

وی افزود: در همین راستا همایشی با عنوان پیشگیری از اعتیاد با هدف تبیین نقش مطبوعات و رسانه‌ها در مقابله با اعتیاد در خوی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی درج پیام‌های هشداردهنده در تلویزیون‌های شهری برگزاری نمایش‌های خیابانی با موضوع اعتیاد برگزاری نمایشگاهی کتاب شهرستانی با محوریت اعتیاد و مواد مخدر و برگزاری دوره‌های آموزش چهره به چهره در قالب حلقه‌های روستایی و شهری را از دیگر برنامه‌های کمیته اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی برشمرد.

در ادامه این جلسه، مدیران دستگاه‌های دخیل در امر مواد مخدر و اعتیاد به ارائه دیدگاه‌های خود در مورد نحوه برخورد با گسترش این پدیده شوم در جامعه پرداختند و در پایان نیز استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان رئیس ستاد به سخنرانی پرداخت.

وحید جلال‌زاده با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در حوزه مواد مخدر در استان، گفت: در این راستا از طرح‌های پیشگیرانه در مورد مواد مخدر حمایت جدی به عمل می‌آید چرا که هدف اصلی این ستاد پیشگیری از افزایش آمار معتادان و بازآموزی افراد به دام افتاده در این بلای خانمان‌سوز است.

وی، اهمیت حضور دستگاه‌های قضایی در امورات مربوط به پیشگیری و درمان معتادان را غیرقابل انکار دانست و ابراز داشت: دستگاه‌های قضایی و عملیاتی باید در هر شرایطی در کنار مسئولان ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر باشند تا به این ترتیب راهکارهای عملی‌شدن برخورد جدی با پدیده شوم اعتیاد بررسی و طرح شود.

جلال‌زاده با تجلیل از شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر، تاکید کرد: این شهدا با عروج خود نشان دادند که ملت ایران اسلامی هرگز در برابر دشمنان سرخم نکرده و با تمام توان در راه دفاع از کیان کشور خود ایستاده است.

استاندار آذربایجان‌‌‌غربی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دقیق در راستای برخورد با پدیده اعتیاد در جامعه نیازمند تعامل ادارات و نهادها با یکدیگر است.

از نکات جالب توجه در این جلسه، حضور خانواده دو تن از شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر استان بود که در پایان با اهدای جوایزی از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول