اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمان خبر داد

بهره‌مندی 100 هزار نفر از‌ برنامه‌های پیشگیری‌ بهزیستی کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: ‌حدود 100 هزار نفر به صورت مستقیم از خدمات و برنامه‌های پیشگیری‌ بهزیستی در طول سال ‌بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی 100 هزار نفر از‌ برنامه‌های پیشگیری‌ بهزیستی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، رضا عباسی در آیین اعطای کلید 14 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در کوهبنان اظهار داشت: از 25 تا 31 تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده و این هفته فرصت مناسبی است تا به عملکرد بهزیستی پرداخته شود.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی کشور هر ساله 21 میلیون نفر را در چهار حوزه توانبخشی، ‌مهارت‌های اجتماعی‌، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی تحت حمایت خود قرار می‌دهد و در حال حاضر حدود 3 میلیون نفر در بانک اطلاعاتی این سازمان در کشور ثبت‌نام کرده‌اند. 

عباسی خاطر‌نشان کرد: طرح‌های غربالگری بینایی‌، غربالگری شنوایی و مهارت‌های زندگی جنبه عمومی دارد و در حال حاضر 323 هزار نفر را در کرمان زیرپوشش قرار داده است و‌ در زمینه برنامه‌های پیشگیری نیز حدود 100 هزار نفر به صورت مستقیم از خدمات بهزیستی در طول سال ‌بهره‌مند می‌شوند. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر 55 هزار نفر در حوزه اجتماعی‌، 38 هزار نفر در حوزه توانبخشی و مابقی در سایر حوزه‌ها از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند؛ به گونه‌ای که در طرح غربالگری بینایی در استان کرمان بیش از 90 هزار نفر، در طرح غربالگری شنوایی 36 هزار نفر و در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حدود 40 هزار نفر زیر‌پوشش این نهاد مقدس قرار دارند و از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

عباسی‌ اضافه کرد: در حوزه مسکن از سال 59 تا 84 حدود 200 واحد مسکونی ساخته شده است، اما از سال 88 تا‌کنون برای مسکن 100 هزار نفر اقدام شده‌ که برای هر واحد وام 2 میلیون تومانی با بهره چهار درصد با باز‌پرداخت 20 ساله در نظر گرفته شده است.

 

این مسئول افزود: سهم آورده مدد‌جوی بهزیستی حدود 4 میلیون تومان بوده که این سهم در کوهبنان به 6 میلیون تومان رسیده است. 

وی گفت: در بحث توانمند‌سازی تمام توجه خود را برای فراهم آوردن مسکن و ایجاد اشتغال مدد‌جویان به کار گرفته‌ایم؛ به ‌گونه‌ای که با ساخت مسکن و مسکن‌دار شدن مدد‌جویان 40 درصد هزینه سبد خانوارها کاهش می‌یابد‌.

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: از سال 88 تا امروز متعهد شده‌ایم، 5 هزار و 700 واحد مسکونی را برای ‌مددجویان احداث کنیم که در حال حاضر یک‌هزار و 400 واحد تحویل شده و ما‌بقی آنها در حال احداث و واگذاری است.

عباسی افزود: امروز به صورت متمرکز 209 واحد مسکونی در سراسر استان افتتاح می‌شود که 14 واحد آن متعلق به مدد‌جویان زیر‌پوشش بهزیستی کوهبنان است. 

‌وی تصریح کرد: در بحث اشتغال و مسکن حجم کار بالاست و بهزیستی به تنهایی قادر نیست مشکل مسکن مدد‌جویان را رفع کند، لذا از تمام‌ خیران که در عرصه‌های اجتماعی مشارکت دارند، دعوت می‌شود‌ تا کمک‌های خود را در اختیار این نهاد مقد‌س قرار دهند تا ‌ مشکلی از معضلات مدد‌جویان را کاهش دهند و گام مؤثری برای آخرت خود بردارند. 

عباسی‌ تصریح کرد: برای اینکه این امر انجام شود، لازم است همه دست به دست هم دهیم تا برای فرهنگ‌سازی این امر گام برداریم، به این ترتیب در کمترین فرصت شاهد خانه‌دار شدن مددجویان خواهیم بود و نهضت مسکن در بهزیستی به خوبی به سر‌انجام می‌رسد.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول