اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان:

پیشگیری از بیماری‌ها از مزایای مهم پزشک خانواده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کاهش هزینه‌های غیر ضروری و نقش پزشک خانواده در پیشگیری از بیماری‌ها مهم‌ترین خدماتی است که توسط نظام ارجاع و پزشک خانواده به مردم ارائه می‌شود.

پیشگیری از بیماری‌ها از مزایای مهم پزشک خانواده است

به گزارش  خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد شکاری عصر امروز طی نشستی در رابطه با تشریح وظایف پزشک خانواده اظهار داشت: کاهش هزینه‌های غیر ضروری و نقش پزشک خانواده در پیشگیری از بیماری‌ها و ناتوانی‌ها قبل از اینکه حادث شوند مهم‌ترین خدماتی است که توسط نظام ارجاع و پزشک خانواده به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پزشک خانواده جامعه‌نگر است، ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه پزشک جامعه‌نگر، حفظ و ارتقاء سلامت فرد و جامعه است و سلامت از دید پزشک جامعه نگر باید به صورت همه جانبه و از همه  ابعاد مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان دستیابی به بالاترین حد سلامت جسم و روان را یکی از  گام‌های مثبت در ارتقا سلامت دانست و افزود: برنامه پزشک خانواده در روستاها و شهرها با استفاده از تجربیات قبلی و با حساسیت بیشتری اجرا می‌شود.

شکاری با اشاره به اینکه خدمات سلامت به روستاییان نیز تحت پوشش برنامه ملی پزشک خانواده قرار می‌گیرد، بیان داشت: اجرای برنامه پزشک خانواده به عنوان یکی از برنامه‌های مهمی است که همه آحاد جامعه را تحت پوشش خدمات رایگان سلامت در سطوح ویزیت، دارو و ...  قرار می‌دهد و با استقرار این برنامه فرآیند ارجاع از روستاها و شهرها به سطوح دو و سه در یک برنامه نظام‌مند صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: پزشک خانواده و نظام ارجاع تحقق عدالت در سلامت است و تحقق کامل آن حرکتی است  که در راستای خدمتگذاری به مردم شهرها و روستاها به صورت یکسان در استان هرمزگان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول