اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت محقق می‌شود

راه‌اندازی مرکز تخصصی برق و الکترونیک در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از راه‌اندازی مرکز تخصصی برق و الکترونیک همزمان با هفته دولت در خراسان جنوبی خبر داد.

راه‌اندازی مرکز تخصصی برق و الکترونیک در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی مهارت برگزار شد، اظهار کرد: برای راه‌اندازی مرکز تخصصی برق و الکترونیک استان اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز تخصصی دارای شش کارگاه مجزا است، افزود: مراحل ساخت این مرکز از دو سال گذشته آغاز شده و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی مساحت مرکز تخصصی برق و الکترونیک خراسان جنوبی را بالغ بر 2 هزار متر عنوان کرد.

خوشایند به اقدامات اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در چهار ماه ابتدایی سال جاری اشاره و تصریح کرد: در این راستا 796 هزار نفر ساعت دوره آموزشی در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین 529 هزار نفر ساعت دوره آموزشی نیز در بخش آموزشگاه‌های آزاد این اداره کل از ابتدای سال برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال 2 میلیون نفر ساعت در بخش دولتی و یک‌میلیون نفر ساعت در بخش آموزشگاه‌های آزاد دوره آموزشی برای هنرجویان برگزار می‌شود.

خوشایند از برگزاری مسابقات ملی مهارت در 29 رشته در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات تبلیغ مهارت‌آموزی، معرفی مشاغل به جوانان، معرفی جوانان نخبه به صنایع و بهبود سطح آموزش است.

وی با بیان اینکه این مسابقات در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، گفت: هر دو سال برترین‌های این مسابقات نیز به مسابقات بین‌المللی راه می‌یابند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: در سال گذشته 594 نفر در این مسابقات در سطح شهرستانی شرکت کردند که 82 نفر به مرحله استانی راه یافته و از این تعداد نیز 16 نفر در هشت رشته به مرحله کشوری راه یافتند.

خوشایند به رتبه‌های کسب شده توسط خراسان جنوبی در این مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا خراسان جنوبی توانست رتبه چهارم کشوری را در این مسابقات کسب کند.

وی گفت: امسال نیز تیم‌ها به مسابقات کشوری اعزام شده و در 24 رشته با هم به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول